Fizyka - Rzuty w Delphi

0

Mam problem ze zrobieniem rzutów np. pionowego w gore, poziomego i ukośnego. Gdyby mogl mi ktos pomoc:) Potrzebuje zrobic te ruchy np na Shape i zeby byla mozliwosc wpisywania wartosci np predkosc poczatkowa. Naprawde bede bardzo wdzieczny za kazda pomoc!

0

Jeśli chodzi o rysowanie to możesz użyć np. :
BitMap.Canvas.Pixels[X,Y]:=clBlack;
lub:
BitMap.Canvas.LineTo[X,Y]:=clBlack;
(jak będą za duże przeskoki to nie będziesz miał połączone punkty a nie same kropki)
albo każdy inny canvas (formy albo image'a itp.).
Jak rysujesz na bitmapie to jeszcze musisz ją wyświetlić, np.:
Form1.Canvas.Draw(0,0,BitMap);
ale masz taką zalete że możesz zapisać obrazek do pliku:
BitMap.SaveToFile('nazwa_pliku);

Współrzędne wyliczasz sobie ze wzorków (których już nie pamiętam:). I już.

0

Hmm, chyba "Ktoś" wie jak uzywac Canvasa.. jemu chodziło o fizykę lotu "obiektu" .. a nie help do canvasa :-/

0

Poszukaj w necie o dynamice i rzutach, znajdziesz kilka wzorokow ktore trzeba wykorzystac.
Jak nie znajdziesz to ci napisze.... ale teraz mi sie nie chce :)

Wzorki znajdziesz takze w repetytorium z fizy dla studentow, a takze w podreczniku do klasy 1 szkoly ponadpodstowej (ponadgimnazjalnej)

0

Jakby co to pomyślałem z dobrych 5 h nad roznymi wzorami oraz np uwzglednieniem strat itp. I wkoncu udalo sie. Zrobilem symulacje! na razie jedynie w Rzucie pionowym do gory. Ale naprawde dzieki za pomoce (oprocz tego canvasa ktory mnie dobil dobraniem tematu) i za link do 3d. O i jeszcze cos moze ktos wie jak zrobic zasade zachowania pedu tak zeby mozna bylo to rowniez przedstawic na symulacji szczegolnie chodzi mi o te zderzenie NIECENTRALNE (tak jak bile w bilardzie) DZIEKI!!!

0

Ktoś: kiedyś, jeszcze dawno temu w ogólniaku w Dephi rzut poziomy robiłem. Mogę dać kod.
A tak swoją drogą, to wystarczy zerknąć w tablice matematyczne i wybrać sobie prawie gotowe wzory :)

0

Trzeba sie pobawic z katami. (skladanie wektorow)
Mialem to na fizie, rozumiem to i moglbym wytlumaczyc, ale.... tego bedzie z 4 stron A4 i mi sie po prostu nie chce, w necie gdzies chyba jest.

0

Trzeba sie pobawic z katami. (skladanie wektorow)
Mialem to na fizie, rozumiem to i moglbym wytlumaczyc, ale.... tego bedzie z 4 stron A4 i mi sie po prostu nie chce, w necie gdzies chyba jest.
:|

Weź nie żartuj, to jest banalne. Wymyślenie poniższych wzorów zajęło mi 5 minut.
Rzucasz z prędkością Vo pod kątem alfa z nieujemnej wysokości początkowej ho:
Vy = Vosin(alfa)
Vx = Vo
cos(alfa)

Sx(t) = Vxt
Sy(t) = Vy
t - 0.5gt^2 + ho

W rozwiązaniu dostajesz współrzędne (Sx, Sy) w zależności od czasu. Liczenie kończysz, gdy Sy <= 0.

0

Trzeba sie pobawic z katami. (skladanie wektorow)
Mialem to na fizie, rozumiem to i moglbym wytlumaczyc, ale.... tego bedzie z 4 stron A4 i mi sie po prostu nie chce, w necie gdzies chyba jest.
:|

Weź nie żartuj, to jest banalne. Wymyślenie poniższych wzorów zajęło mi 5 minut.
Rzucasz z prędkością Vo pod kątem alfa z nieujemnej wysokości początkowej ho:
Vy = Vosin(alfa)
Vx = Vo
cos(alfa)

Sx(t) = Vxt
Sy(t) = Vy
t - 0.5gt^2 + ho

W rozwiązaniu dostajesz współrzędne (Sx, Sy) w zależności od czasu. Liczenie kończysz, gdy Sy <= 0.

jak dla mnie sa to wzory na spadek ciala a nie na zderzenia kul

// bo się rozpędziłem i odpowiedziałem na pierwsze pytanie, drugie przegapiłem - ŁF

0

A co ja jasnowidz jestem czy co??
Skąd miałem wiedzieć o co Ci Ktoś chodziło.
Pisałeś coś o Shape, a poza tym wzorki na rzuty są na tyle proste że przewijają się już od podstawówki(ja jeszcze miałem fizyke w podstawówce:). Jak Ci się nie chciało szukać to chociaż byś napisał czego konkretnie chcesz.
A poza tym myślałem że to forum dotyczy programowania a nie fizyki...

0

ehhh wyraznie napisalem o co mi chodzi!!! o przedstawienie rzutów a nie jak sie rysuje! ale na pewno to co napisales komus sie przyda :D

0

Spox.
Tu masz kilka linków co do zderzeń:

http://panda.bg.univ.gda.pl/~sielim/kule.htm
(Zderzenie i odbicie idealnie sprężyste dwóch kul)

http://www.zst.olecko.pl/p4/ap/dyna/sp.htm

0

Onyx thx:D

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1