Mam problem ze zrobieniem rzutów np. pionowego w gore, poziomego i ukośnego. Gdyby mogl mi ktos pomoc:) Potrzebuje zrobic te ruchy np na Shape i zeby byla mozliwosc wpisywania wartosci np predkosc poczatkowa. Naprawde bede bardzo wdzieczny za kazda pomoc!
Jeśli chodzi o rysowanie to możesz użyć np. :
BitMap.Canvas.Pixels[X,Y]:=clBlack;
lub:
BitMap.Canvas.LineTo[X,Y]:=clBlack;
(jak będą za duże przeskoki to nie będziesz miał połączone punkty a nie same kropki)
albo każdy inny canvas (formy albo image'a itp.).
Jak rysujesz na bitmapie to jeszcze musisz ją wyświetlić, np.:
Form1.Canvas.Draw(0,0,BitMap);
ale masz taką zalete że możesz zapisać obrazek do pliku:
BitMap.SaveToFile('nazwa_pliku);
Współrzędne wyliczasz sobie ze wzorków (których już nie pamiętam:). I już.
Hmm, chyba "Ktoś" wie jak uzywac Canvasa.. jemu chodziło o fizykę lotu "obiektu" .. a nie help do canvasa :-/
Poszukaj w necie o dynamice i rzutach, znajdziesz kilka wzorokow ktore trzeba wykorzystac.
Jak nie znajdziesz to ci napisze.... ale teraz mi sie nie chce :)
Wzorki znajdziesz takze w repetytorium z fizy dla studentow, a takze w podreczniku do klasy 1 szkoly ponadpodstowej (ponadgimnazjalnej)
Jakby co to pomyślałem z dobrych 5 h nad roznymi wzorami oraz np uwzglednieniem strat itp. I wkoncu udalo sie. Zrobilem symulacje! na razie jedynie w Rzucie pionowym do gory. Ale naprawde dzieki za pomoce (oprocz tego canvasa ktory mnie dobil dobraniem tematu) i za link do 3d. O i jeszcze cos moze ktos wie jak zrobic zasade zachowania pedu tak zeby mozna bylo to rowniez przedstawic na symulacji szczegolnie chodzi mi o te zderzenie NIECENTRALNE (tak jak bile w bilardzie) DZIEKI!!!
Ktoś: kiedyś, jeszcze dawno temu w ogólniaku w Dephi rzut poziomy robiłem. Mogę dać kod.
A tak swoją drogą, to wystarczy zerknąć w tablice matematyczne i wybrać sobie prawie gotowe wzory :)
Trzeba sie pobawic z katami. (skladanie wektorow)
Mialem to na fizie, rozumiem to i moglbym wytlumaczyc, ale.... tego bedzie z 4 stron A4 i mi sie po prostu nie chce, w necie gdzies chyba jest.
Trzeba sie pobawic z katami. (skladanie wektorow)
Mialem to na fizie, rozumiem to i moglbym wytlumaczyc, ale.... tego bedzie z 4 stron A4 i mi sie po prostu nie chce, w necie gdzies chyba jest.
:|
Weź nie żartuj, to jest banalne. Wymyślenie poniższych wzorów zajęło mi 5 minut.
Rzucasz z prędkością Vo pod kątem alfa z nieujemnej wysokości początkowej ho:
Vy = Vosin(alfa)
Vx = Vocos(alfa)
Sx(t) = Vxt
Sy(t) = Vyt - 0.5gt^2 + ho
W rozwiązaniu dostajesz współrzędne (Sx, Sy) w zależności od czasu. Liczenie kończysz, gdy Sy <= 0.
Trzeba sie pobawic z katami. (skladanie wektorow)
Mialem to na fizie, rozumiem to i moglbym wytlumaczyc, ale.... tego bedzie z 4 stron A4 i mi sie po prostu nie chce, w necie gdzies chyba jest.
:|Weź nie żartuj, to jest banalne. Wymyślenie poniższych wzorów zajęło mi 5 minut.
Rzucasz z prędkością Vo pod kątem alfa z nieujemnej wysokości początkowej ho:
Vy = Vosin(alfa)
Vx = Vocos(alfa)Sx(t) = Vxt
Sy(t) = Vyt - 0.5gt^2 + hoW rozwiązaniu dostajesz współrzędne (Sx, Sy) w zależności od czasu. Liczenie kończysz, gdy Sy <= 0.
jak dla mnie sa to wzory na spadek ciala a nie na zderzenia kul
// bo się rozpędziłem i odpowiedziałem na pierwsze pytanie, drugie przegapiłem - ŁF
A co ja jasnowidz jestem czy co??
Skąd miałem wiedzieć o co Ci Ktoś chodziło.
Pisałeś coś o Shape, a poza tym wzorki na rzuty są na tyle proste że przewijają się już od podstawówki(ja jeszcze miałem fizyke w podstawówce:). Jak Ci się nie chciało szukać to chociaż byś napisał czego konkretnie chcesz.
A poza tym myślałem że to forum dotyczy programowania a nie fizyki...
ehhh wyraznie napisalem o co mi chodzi!!! o przedstawienie rzutów a nie jak sie rysuje! ale na pewno to co napisales komus sie przyda :D
Spox.
Tu masz kilka linków co do zderzeń:
http://panda.bg.univ.gda.pl/~sielim/kule.htm
(Zderzenie i odbicie idealnie sprężyste dwóch kul)
Onyx thx:D