Lazarus nie kompiluje zmodyfikowanego pliku

0

Witam.

Posiadam Lazarusa 1.0.2; zacząłem pracę nad pewnym projektem i już z początku napotykam na trudności, których wcześniej nie było.
Otóż utworzyłem sobie katalog z projektem i w nim trzymam główny plik projektu (tj.ten *.lpr i pochodne), potem mam katalog o pewnej nazwie w którym trzymam moduł, który jest załączany do uses w głównym pliku projektu (modul in 'katalog/modul.pas').
Problemem jest to, że po skompilowaniu projektu, gdy wprowadzę jakieś zmiany w tym module, nie jest on ponownie kompilowany. Cokolwiek bym nie zmieniał, i tak brana jest stara wersja z katalogu lib; dopiero po usunięciu tego katalogu moduł jest kompilowany od nowa.
Nawet gdy wybiorę opcję Buduj (Shift+F9), nic się nie zmienia.

Nie wiem czy to bug, czy po prostu coś u siebie robię nie tak, stąd piszę tutaj.

1

Problemem jest to, że po skompilowaniu projektu, gdy wprowadzę jakieś zmiany w tym module, nie jest on ponownie kompilowany. Cokolwiek bym nie zmieniał, i tak brana jest stara wersja z katalogu lib; dopiero po usunięciu tego katalogu moduł jest kompilowany od nowa.

Może dodaj swój path w Opcjach projektu, prawdopodobnie pomoże. A sam problem raczej istnieje bo również parokrotnie miałem z nim pewne problemy (chociaż nie jestem całkowicie przekonany czy to z powodu tego katalogu).

Nawet gdy wybiorę opcję Buduj (Shift+F9), nic się nie zmienia.

To raczej dziwne. Taka opcja jest możliwa tylko jeżeli FPC w jakiś sposób nie będzie widzieć pliku PAS tylko PPU.

Nie wiem czy to bug, czy po prostu coś u siebie robię nie tak, stąd piszę tutaj.

Generalnie to konstrukcja in w uses jest dosyć niebezpieczna przy FPC bo nie zawsze wszystko tutaj jest oczywiste. Możesz spróbować wyodrębnić jakiś bug specyficzny dla FPC (bo wygląda to na taki problem). Warto tutaj jeszcze przyjrzeć się sekcji uses głównego programu, gdyż Lazarus domyślnie stworzone unity dodaje tam, być może brakuje tam in co myli FPC.

Generalnie to osobiście mam zrobione w domyślnych opcjach dla nowych projektów wybrane aby dołączany był path gdzie znajdują się unity ogólnego przeznaczenia a wszystkie pliki specyficzne dla projektu trzymam zazwyczaj w katalogu projektu (ew. w podkatalogach które również dodaję do kompilacji). Większych problemów z taką konfiguracją nie mam.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1