dev-c++ i wstawki asm

0

#include <stdio.h>
char g,m,s,sets; //Zadeklaruj bajty g,m,s

int gettime() //Pobierz czas z uzyciem int 21h/2ch
{
asm {// "{" musi byc w tej samej linii co asm
mov ah,0x2c
int 0x21
mov g,ch // Mozemy przekazywac wartosci rejestrow do zmiennych
mov m,cl
mov s,dh
mov sets,dl
}
return 0;
}

main()
{
gettime();

   cout<<g<<" "<<m<<" "<<s<<" "<<sets<<endl;
    return 0; //Zwrocimy dodatkowo godzine w errorlevel

}

jak zrobić zeby wstawki asm dzialay w dev-c++?

0

Wstawki chyba działają. Tylko, że przerwania to już przeżytek. Do tego potrzebowałbyś kompilator 16-bitowy.

0

Przyczyną jest to, ze korzystasz, ze skladni Intel'a, a GCC[MinGW] obsluguje skladnie AT&T.
Pod tym linkiem cos masz:
http://www.imada.sdu.dk/~kslarsen/dm18/Litteratur/IntelnATT.htm

Ewentualnie haslo "at&t syntax" na google.

0

dev-c++ nie tworzy programow dosowych, tylko windowsowe - 32 bitowe. Dlatego nigdy Ci nie zadziala cos takiego. Teraz zamiast przerwan jest WinAPI. I np. czas pobierasz poprzez GetLocalTime().

0

Eee DevC++ tworzy programy i DOS'owe i Win32/

0
Patryk napisał(a)

Eee DevC++ tworzy programy i DOS'owe i Win32/

Nie tworzy programów dosowych tylko 32 bitowe pod konsole !

0

ale jak zastosować assemblera w dev-c++ i nie chodzi mi tu już o same pobranie czasu po to bylo akurat spokoiwany przyklad z kursu jak uzywac wstawek assemblerowych w c++.......

0

help - > google -> help -> google -> help -> forum
[glowa]

0 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 0