dev-c++ i opengl

0

mam problem z dev, otóz scena ma wielkość od -1.0f do 1.0f dla x i y ,dla z nie sprawdzalem ... a w ksiązce "opengl programowanie gier" sceny sa chyba większe bo podawane tam były wielkości kwadratu typu 3.0f x 5.0f i skompilowany tak przez nich program (na dołończonej płycie) wyswietla to jako male kwadaraciki a u mnie to samo pod szkieletem dawanym domyslnie przez dev-c++ z moimi małymi przeróbkami i kwadracik wychodZi po za okno ...
próbnoqwalem to zmienić ustawieniem kamerki
gluLookAt(0.0f,0.0f,10.0f,0.0f,0.0f,-100.0f,0.0f,1.0f,0.0f); (moglem sie teraz pomylic w pisowni funkcjii ,ale wtedy przepisyuwalem z ksiazki) o mialem teraz jeszcze gorszy efekt ,bo czarny ekran...
więc sobie mysle ze to może jest wina tego lekko przerobionego przezmnie szkieletu więc włańczam to samo pod domyslnym szkieletem ,ale brak zmian w stosunku do mojej przeróbki...
więc próbuje uruchomić szkielet z książki ,ale mam tyle błedów że dalem sobie spokój... widocznie wina w tym , że kod napisany jest pod MS vc++

jedyne co pomaga to glScalef(0.1f,0.1f,0.1f);
ale sobie mysle , że to przecież nie tedy droga... więc prosze was o pomoc... jak to zmienić .... ewentualnie jakis gotowy sprawdzony szkielet pod dev-c++ ,chociaż wolałbym zrozumie w czym senk zanim posune się dal;ej jeśli mialbym nadal korzystac z dev-c++.... a może jest jakieś inne srodowisko progrmaistyczne lub coś w tym rodzaju pod windows w celach edukacyjnych udostepnione lub coś w tym rodzaju......

0

zamiast dev'a lepiej używać C::B
co do samego problemu to problem na 100% leży w twoim szkielecie. Musiałeś coś źle przepisać, albo pominąć, bo uczyłem się z tej książki i nie spotkałem podobnego problemu.
Jeżeli chodzi o MS Visual to lepiej omijać go szerokim łukiem :d naprawdę :d
Jeżeli chcesz, to możesz podesłać mi kodzik to oblookam w miarę możliwości...

ew. który rozdział/kod ?

0

kod robota ... nie działa pod dev-c++ .... i pod moim szkieletem ,a mój szkielet
http://madi_siela.w.interia.pl/ffffffffffffffff.cpp

0

dlaczego nie masz ani gluPerspective ani glFrastrum [???]

[edit]
nie masz też glViewport. Nie wiem na podstawie czego robiłeś ten szkielet 8-0 8-|

0

na podstawie tego z dev-c++ i robiłem go prZed zakupem ksiązki ;p nie przyglądalem mu się zbytnio... poprawie go i jeszcze raz tu wrzuce... sorry za bledy ,ale jestem początkujący ;p

0

jak jesteś początkującym to lepiej nie zagłębiaj się w detale szablonu, bo znudzi Ci się zanim zaczniesz. Najlepiej ściągnij sobie któryś z NeHe Basecode'ów i nie przejmuj się tym jak on działa.
NeHeGL Latest: http://nehe.gamedev.net/counter.asp?file=files/basecode/nehegl.zip
NeHeGL OOP: http://nehe.gamedev.net/counter.asp?file=files/basecode/nehegl_oop.zip

nie ma większej różnicy, który wybierzesz.

0
Linking executable: G:\c++\projekty\opengl\proba\OpenGL.exe
.objs\main.o:main.cpp:(.text+0xb05): undefined reference to `Initialize(GL_Window*, Keys*)'
.objs\main.o:main.cpp:(.text+0xbb7): undefined reference to `Update(unsigned long)'
.objs\main.o:main.cpp:(.text+0xbc5): undefined reference to `Draw()'
.objs\main.o:main.cpp:(.text+0xbdd): undefined reference to `Deinitialize()'
collect2: ld returned 1 exit status
Process terminated with status 1 (0 minutes, 0 seconds)

takei cosik mi wysakuje kiedy próbuje uruchomić jeden z tych szkieletów ... ja niz tego nie rozumiem więc prosze o pomoc korzystam teraz z Code::Blocks ,bo faktycznie fajne ...

i jeszcze mam takie pytanie jak tam zapisać projekt jako szablon ?

0

jeszcze jedno pytanko ile zajmuje przyswojenie wiedzy z tej ksiązki i jaką ksiązke warto po niej przeczytać ?

//nie moge edytować postu wyżej

0

hmm, u mnie obydwa szkielety kompilują się bez zarzutu. Ale wygląda na to, ze nie dodałeś wszystkich plików do projektu.
-Usuwasz z projektu plik main.cpp
-Dodajesz wszystkie pliki *.h i *.cpp

co do dodawania jako szkielet to "Project->Save project as user-template"

0
mozaik napisał(a)

jeszcze jedno pytanko ile zajmuje przyswojenie wiedzy z tej ksiązki i jaką ksiązke warto po niej przeczytać ?
//nie moge edytować postu wyżej

zależy jak dokładnie chcesz ją przyswoić i jakie masz doświadczenie w programowaniu oraz umiejętności (przykładowo w którymś tam rozdziale jest gra, że się krążek odbija i jest tam równanie kwadratowe - jak ja to czytałem to myła dla mnie magia, bo byłem w 2(albo 3) gim. Teraz (2 liceum) to banał)

Kolejna książka? to zależy czy zdecydujesz się na pisanie gier(wtedy Perełki) czy na zagłębianie się o OpenGL(wtedy Księga Eksperta)

edutować nie możesz, bo napisałeś go jako 'gość'

0

hmm... mam zamiar pisać gry... jestem w 1 lo... doświadczenie średnie... tzn. ruszylem kiedyś winapi ,ale mnie zanudził na smierć... i w konosli radze sobie tak sobie... tzn. wzaleznosci jak bardoz sie skuipie i ile czasu poswiece na problem ....

0

po co Ci WinAPI? można skonać czytając to a i tak na nic się nie przyda.
Nie pozostaje mi nic innego jak zaprosić Cię na Warsztat i życzyć powodzenia ;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1