mam problem z dev, otóz scena ma wielkość od -1.0f do 1.0f dla x i y ,dla z nie sprawdzalem ... a w ksiązce "opengl programowanie gier" sceny sa chyba większe bo podawane tam były wielkości kwadratu typu 3.0f x 5.0f i skompilowany tak przez nich program (na dołończonej płycie) wyswietla to jako male kwadaraciki a u mnie to samo pod szkieletem dawanym domyslnie przez dev-c++ z moimi małymi przeróbkami i kwadracik wychodZi po za okno ...
próbnoqwalem to zmienić ustawieniem kamerki
gluLookAt(0.0f,0.0f,10.0f,0.0f,0.0f,-100.0f,0.0f,1.0f,0.0f); (moglem sie teraz pomylic w pisowni funkcjii ,ale wtedy przepisyuwalem z ksiazki) o mialem teraz jeszcze gorszy efekt ,bo czarny ekran...
więc sobie mysle ze to może jest wina tego lekko przerobionego przezmnie szkieletu więc włańczam to samo pod domyslnym szkieletem ,ale brak zmian w stosunku do mojej przeróbki...
więc próbuje uruchomić szkielet z książki ,ale mam tyle błedów że dalem sobie spokój... widocznie wina w tym , że kod napisany jest pod MS vc++
jedyne co pomaga to glScalef(0.1f,0.1f,0.1f);
ale sobie mysle , że to przecież nie tedy droga... więc prosze was o pomoc... jak to zmienić .... ewentualnie jakis gotowy sprawdzony szkielet pod dev-c++ ,chociaż wolałbym zrozumie w czym senk zanim posune się dal;ej jeśli mialbym nadal korzystac z dev-c++.... a może jest jakieś inne srodowisko progrmaistyczne lub coś w tym rodzaju pod windows w celach edukacyjnych udostepnione lub coś w tym rodzaju......