mam takie zadanie:
Dany jest układ równań opisany wzorem:
(tu układ dwóch równań { a1x + b1y = c1 , a2x +b2y = c2 })
Zadeklaruj tablicę dwuwymiarową 2x3, gdzie parametry a1, b1, c1, a2, b2, c2 to właściwe komórki takiej tablicy.
Zapisz algorytm, który wczyta do programu kolejne parametry układu równań (do poszczególnych komórek tablicy) – ewentualnie zrób losowanie wartości z przedziału od -99 do +99 włącznie.
Następnie obliczy poszczególne wyznaczniki. Na ich podstawie wyświetli na ekranie informację o liczbie rozwiązań. Jeśli istnieje dokładnie jedno rozwiązanie, to niech wyświetli dla jakiego x i y układ równań jest spełniony.
mój kod:
#include <stdio.h>
int main()
{
int tab[2][3];
int a1, b1, c1, a2, b2, c2;
printf("Podaj 6 liczb:\n");
scanf("%d %d %d %d %d %d", &a1,&b1, &c1, &a2, &b2, &c2);
tab[0][0] = a1;
tab[0][1] = b1;
tab[0][2] = c1;
tab[1][0] = a2;
tab[1][1] = b2;
tab[1][2] = c2;
int w = a1*b2 - a2*b1;
int wx = c1*b2 - c2*b1;
int wy = a1*c2 - a2*c1;
if((w == 0)&&(wx == 0)&&(wy == 0))
{
printf("Nieskonczenie wiele rozwiazan\n");
}
else if((w == 0)&&(wx != 0)&&(wy != 0))
{
printf("Brak rozwiazan\n");
}
else
{
float x = (float)wx/w;
float y = (float)wy/w;
printf("Rozwiazania to: %f, %f\n", x, y);
}
return 0;
}
od prowadzącego mam wiadomosc zwrotna:
Po co wczytywać do zmiennych, a potem podstawiać do tablicy? Dlaczego nie zrobić tego od razu, w dodatku automatycznie pętlą?
Zadanie "obliczone" na zmiennych, a nie komórkach tablicy (po to używamy tablicy aby na jej komórkach wykonywać operacje).
nie rozumiem jak zrobić to inaczej. ktoś mógłby pomoc?