Silniki open source a praca w gamedev.

0

Witam, mam pytanie odnośnie silników open source w których programuje się w C++, jeżeli zrobiłem mniejsze gry w Irrlicht lub Ogre to czy mogę ubiegać się o prace w game development? chodzi mi o jakieś mniejsze lub większe studia zajmujące się tworzeniem gier a przynajmniej czy ktoś to doceni czy tylko silniki typu Unreal. Dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

4

Konkurencja jest tak duża, że najchętniej wybiorą kogoś, kto robi w silniku używanym przez dane studio.

Niektóre firmy tworzące gry korzystają z własnych, zamkniętych silników. Np. Techland, albo Capcom. Więc raczej się nie nauczysz ich silników przed pójściem do pracy i wtedy każde doświadczenie w podobnych silnikach będzie mile widziane. Jednak Ogre i Irrlicht to już takie trochę dinozaury, więc lepiej się nauczyć czegoś współczesnego.

Unreal jest dostępny dla wszystkich i nawet poważne produkcje AAA w tym powstają (np. Mortal Kombat 11).
Jakbym szedł robić gry w Unreal do jakiejś firmy, to by mi było wstyd nie mieć w nim żadnego ukończonego, nawet małego projektu. Bo jak to wygląda dla pracodawcy? Facet idzie do nas się uczyć Unreal? Niech najpierw się nauczy, a potem pracuje. Nie będziemy na jego taski czekać 5 razy dłużej.

0

Wszystko, co napisal @Spine to zwykle bzdury, najlepiej tego nie czytac.

Wymagane jest doswiadczenie z jakimkolwiek silnikiem, nie musza to byc kobyly pokroju Unreala albo Unity. Najbardziej doceniane sa wlasne projekty, zeby pokazac, ze cos potrafisz i umiesz o tym opowiedziec. Gamedev jest coraz dojrzalszy w Polsce i to widac po ofertach pracy - czesto pisze sie wprost o braku crunchu (o ktorym kraza legendy) i nastawieniu na nauke robienia gier. Rynek jest naprawde bardzo otwarty. Najlepiej nie nastawiaj sie od razu tylko na pozycje juniorskie, duzo latwiej bedzie ze stazem. Jezeli chcesz rady - wysylaj papiery do kazdej, w ktorej chcesz robic staz, nawet jesli nie maja tej pozycji akurat otwartej, bo czesto o nich nie informuja.

Gamedev to nie jest zadna mityczna branza, do ktorej sie bierze tylko wybranych i trzeba pozbyc sie zycia poza praca. Jesli chcesz tutaj pracowac, to bedziesz mile widziany. To branza jak kazda inna :-)

2

@tmk3: Piszesz tak bo:

  1. Myślisz, że tak jest?
  2. Chcesz żeby tak było?
  3. Doświadczyłeś tego na rynku pracy?

Kiedy jeszcze nie umiałem Unity 3D, to przy każdej rekrutacji do pracy z Unity 3D dostawałem do zrobienia zadanie rekrutacyjne w Unity 3D. Zrealizować projekt małej gry, np. tetris z otrzymanymi assetami. A miałem już w tym czasie projekty zrobione w innych technologiach.

Jeśli ktoś idzie do pracy robić w danym silniku, to zerowe doświadczenie w nim jest przejawem lenistwa...
Gdyby brali wszystkich chętnych noobów z zadeklarowaną chęcią do nauki, to by sobie tylko narobili zamieszania w firmie i szybko skończyłoby się miejsce w biurze na programistów, którzy na tą firmę zarabiają.

Nawet przed stażem no chłopie przerób podstawowy kurs/tutorial. Bo to samo co będziesz robić w firmie, możesz bez problemu zrobić w domu. Firma to nie przedszkole.

0

Tak, pisze to, bo tego doswiadczylem na rynku pracy :-) powiem ci wiecej - nie doswiadczylem na zywo takiego zniechecania do gamedevu nikogo poczatkujacego, zadnego takiego podcinania skrzydel. I jeszcze wiecej - projekty w innych silnikach, niz te dwa najpopularniejsze, zawsze wywolywaly jakas dyskusje o tym konkretnym wyborze.

Jest nawet czesta sytuacja, ze programisci unity (jako seniorzy) przechodza do innych firm pracujacych w unrealu od razu na stanowiska seniorskie, bo to zazwyczaj miesiac nauki, zeby mogli samodzielnie w tym pracowac, nikt nie widzi w tym problemu.

Ten twoj post to znowu jakies bzdury.

0

@tmk3: To w jakiej firmie jest tak przyjemnie?

0

@Spine: nie podam ich, bo jestes zwyczajnie toksyczny i nie chcialbym z toba miec nic wspolnego na gruncie zawodowym ani prywatnym. Takiej polaczkowatej wredoty i zniechecania juniorow (ani tym bardziej stazystow/praktykantow) tam po prostu nie ma, powinno tak zostac, bedzie to z korzyscia dla wszystkich :-)

Tak w ogole, @Adam_90 , dzisiaj ruszyly zapisy na Digital Dragons: https://digitaldragons.pl/ gdzie mozna dostac bileta za free, moze tam pojawia sie jakies ciekawe oferty dla ciebie, to na pewno dobre miejsce do rozpoczecia :-)

1
tmk3 napisał(a):

@Spine: nie podam ich, bo jestes zwyczajnie toksyczny i nie chcialbym z toba miec nic wspolnego na gruncie zawodowym ani prywatnym. Takiej polaczkowatej wredoty i zniechecania juniorow (ani tym bardziej stazystow/praktykantow) tam po prostu nie ma, powinno tak zostac, bedzie to z korzyscia dla wszystkich :-)

To jest dopiero polaczkowata wredota :P
Tobie nic do tego, czy firma mnie chce, czy nie. Po prostu praca ma być wykonana. Nie obchodzi mnie, jaki jest mój współpracownik.

Najgorsze jest, że ignorujesz resztę Świata i myślisz, że wszędzie ma być tak jak u Ciebie :]
Pewnie masz jakieś juniorskie kompleksy i teraz wariujesz w tym temacie...

3

@tmk3: Przedziwna jest Twoja reakcja, że też zacytuje komentarz

Ja nigdy takiego czegos na zywo nie widzialem, bo to zwykla patologia i zadna firma by na to nie pozwolila

Ale czego nie widziałeś i co jest patalogią? o_0 Możesz konkretnie zacytować? @Spine napisał, że wg niego studia preferują kandydatów, którzy znają silnik używany w studio, napisał to raczej normalnie, żadnego wyśmiewania ani nic, po prostu podzielił się swoim doświadczeniem. A Ty w reakcji piszesz...

zwykle bzdury, najlepiej tego nie czytac.[...] bo jestes zwyczajnie toksyczny i nie chcialbym z toba miec nic wspolnego na gruncie zawodowym ani prywatnym. Takiej polaczkowatej wredoty[..]

Wtf? :D Szybko to wyeskalowało i w sumie nie wiadomo skąd.

0

@several: pierwszy post edytowal 3x, a kolejny 6x, przeciez one brzmia calkiem inaczej, duzo bardziej neutralnie, nie ma juz tych cytatow

Ja nie bede was przekonywal, ze ta branza tak nie wyglada i sa to jakies smieszne legendy od dawna. Jak OP bedzie chcial jakiejs konkretnej rady, to podbije na pw. Mi tam szkoda czasu, zeby sie na tym forum przekrzykiwac. Cale szczescie, ze nie ma tutaj dzialu z gamedevem, bo byloby coraz wiecej takiej patologi.

0

Wow nie sądziłem że tak szybko dostanę tyle odpowiedzi, tak więc dziękuję za wszystkie rady mam parę projektów w obu silnikach. Tak więc zniechęcać się nie będę i warto próbować.

0

Warto jednak się podszkolić z oficjalnych znanych silników - daję linki do tanich ebooków (10 Euro-zestaw) - możesz jak chcesz uzupełnić sobie biblioteczkę jak masz paypal
https://www.fanatical.com/pl/bundle/unity-game-development-bundle
https://www.fanatical.com/pl/bundle/game-development-with-unreal

Posiadam ten drugi zestaw i sobie chwalę te bundle z tej strony

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1