Witam,
może najpierw naświetlę nieco sytuację, bo pytanie może wydawać się oczywiste.
Otóż, nie interesuje mnie grafika komputerowa jako taka. Potrzebuję libki, która pozwoli mi na rysowanie zarówno w 3D i 2D, grafy, słupki, symulacje cząsteczek - to są rzeczy które mnie interesują. Mam zamiar pokierować swoją edukację w stronę algorytmiki i uczenia maszynowego i szukam po prostu czegoś, co pozwoli mi na wizualizację danych (również w 3D).
Mimo tego, jako że nie lubię upraszczać sobie przesadnie życia, lubię czasem grzebnąć coś niżej i jeśli chcę coś zmienić, to lubię, gdy biblioteka daje taką możliwość. Ogólnie nie przeszkadza mi fakt, że trzeba pisać dużo kodu nisko poziomowego, bo to jest do nauczenia i po czasie robi się to machinalnie. Chodzi mi głównie o to, żeby biblioteka nie umarła za chwilę i miała sporą społeczność użytkowników.
Do tej pory do wizualizacji danych 2D używałem SFMLa ale mam odczucie, że jest on dość ograniczony i wręcz niezbyt wydajny. Dlatego rodzą się moje pytania - OpenGL da radę? Czy lepiej iść od razu w vulkana? Duże są różnice pomiedzy opengl 3 a 4 i czy ogólnie nauczenie się go jest rozwojowe? Możecie polecić jakąś literaturę/poradniki? Tylko proszę bez odnośników do 800-stronnicowych ksiąg, bo przeczytanie całej książki nie jest warte tyle, co godzina pisania prawdziwego kodu :)
Tak tak, wiem, że jeśli nie zależy mi na grafice stricte, to nie muszę się porywać na libkę i mogę przecież użyć silnika - ale ja lubię znać zasady działania rzeczy od podszewki.
Dodam, że pracuję głównie pod linuxem, direct odpada.
Dzięki za porady, jeśli możecie się wypowiedzieć na temat bibliotek, których używacie, to z chęcią posłucham :)