GameMaker - Poruszanie postaci nie działa jak trzeba

0

Więc chciałem zrobić zwykłe poruszanie do przodu i do tyłu, jednak działa tylko do tyłu, dlaczego tak jest i jak to naprawić?

/// Movement
image_angle = point_direction(x, y, mouse_x, mouse_y);

if mouse_check_button_pressed(mb_left)
{
bullet = instance_create(x,y,obj_bullet);
bullet.direction = image_angle;
bullet.image_angle = image_angle;
bullet.speed = 10;
}
motion_add(image_angle, 0.2);
if (keyboard_check(ord('W'))) 
{
speed = 1;
}
else
{
speed = 0;
}
motion_add(image_angle, 0.2);
if (keyboard_check(ord('S'))) 
{
speed = -1;
}
else
{
speed = 0;
}

1
if (keyboard_check(ord('W'))) {
    speed = 1;
}
else if (keyboard_check(ord('S'))) {
    speed = -1;
}
else {
    speed = 0;
}

ew jeżeli w gamemakerze jest ternary operator:

speed = keyboard_check(ord('W'))? 1
      : keyboard_check(ord('S'))? -1
      : 0;
0

Po zastosowaniu zmieniło się tylko tyle że porusza się do przodu, ale teraz do tyłu nie... ;/

Może gdzie indziej leży problem, sam już nie wiem.

EDIT: Znaczy do przodu porusza się normalnie, a do tyłu jakby chciał ale nie mógł i telepie postacią.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1