mam image2 i image 1 w tym ze image 1 to jest główny obraz a image2 to nasz hipek
i teraz mam pozycje hipka w image1
x := 10;
y := 10;
i mam wartości globalne x2, y2 : integer;
teraz podaję:
x2 := 50;
y2 := 70;
jak mogę zanimować, która ma się poruszyć z punktu x,y do punktu x2,y2 - ruch postaci ma być rposty - czyli:
X - nasz obraz ---- to linia do poruszania w poziomie a wpionie |
======================
|
|
======================
--
\|
tu narysowałem ruch, który nie chcę aby został wykonany.
ruch obrazka (kierunek odległość itp.) ma być przeciwprostokątną tego trójkąta :)
ogólnie chodzi mi o to zeby aplikacja nie została zastepowana (ee obciążona) zbytnio bo robię to w DelphiX.
(chodzi o ruch)
mam jeden pomsył tylko że zajmuje dużo czasu (bo komputer musi przemyśleć)
a mianowicie
rysuje na jakimś tam image linie z x,y do x2,y2
a potem tylko zapisuje do jakiegos tam memox i memoy : tmemo
wartosci x oraz y
potem w pętli for moj obiekt sie porusza :)
samo obliczenie gdzie znajduje się czarny piksel - nasza linia
zajmuje dobre sobie bo znalezienie 480000 punktów i ich przetwożenie w razie gdy to konieczne jest zajmuje w cholerę czasu :] {browar}
Więc pytam : )
Wiem jak zrobić poruszanie przez te 2 linie, a jak zrobić poruszanie po przeciwprostokątniej tegoż trójkąta prostego :)
|
|
|
|
Nie czytałem tamtego tket jeszcze raz :) więc mozecie cos zle zinterpretowac ale mysle, ze sie jasno wyrazilem :]
Pozdrawiam.