OpenGL Rozpoczęcie nauki

0

Cześć.
Ostatnio zacząłem czytać nową książkę o OpenGL jednak ta z samego początku wymaga już od czytelnika znajomości podstaw c++ i wektorów.
Jako że ja nigdy wcześniej z OpenGL styczności nie miałem, jestem zielony w tej kwestii. Istnieje jeszcze jakaś strona internetowa pewnego pasjonata >> http://kurs-opengl.pl/ << ale mam problem z instalacją IDE i inicjacjami. O bibliotekach zewnętrznych nie wspomnę. Czy ktoś może wskazać mi właściwy tor nauki tej że biblioteki?

1

OpenGL to technologia - najpierw musisz poznać język programowania, w którym chcesz nią operować.

0

poznałem c++

0
Matej47 napisał(a)

poznałem c++

Matej47 napisał(a)

jednak ta z samego początku wymaga już od czytelnika znajomości podstaw c++ i wektorów.

No to o co chodzi?

0

wektorów.

wektory (oraz macierze) to pojęcia matematyczne bez którego nie ruszysz w grafice 3D. Jednak są dwie dobre wiadomości:

  • nie jest to trudne
  • w razie potrzeby można znaleźć zwykle gotowe biblioteki do obsługi wektorów i macierzy (chociaż dalej trzeba je rozumieć konceptualnie)

Na temat wektorów i macierzy możesz się dowiedzieć z masy różnych stron na temat matematyki albo z materiałów o podstawie grafiki 3D (ja się ich nauczyłem z książki o Direct3D kiedyś).

ale mam problem z instalacją IDE i inicjacjami.

Nie wiem jak poradzić. Zwykle takie rzeczy rozwiązuje sie po prostu klepiąc w Google opis błędu (po angielsku), i potem spędza się kilka godzin na próbie instalacji aż się zainstaluje do końca wszystko (Btw czy to IDE ci koniecznie potrzebne? ).

Czy ktoś może wskazać mi właściwy tor nauki tej że biblioteki?

Możesz też zmienić język w ostateczności. Ja się ostatnio zacząłem uczyć OpenGL w JavaScript (WebGL, oparta na OpenGL ES w wersji 2.0), dzięki temu nie muszę nic instalować, tylko piszę w jakimkolwiek edytorze, potem sejwuję, odpalam przeglądarkę internetową i się pojawia na ekranie.

0

Dzięki

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1