Cześć.
Chciałbym się dowiedzieć jak nałożyć teksturę na glutSolidSphere lub glutWireSphere?
Tekstura jest wczytana prawidłowo. Wygląda to teraz tak, że teksturowa nakładana jest na wszystkie planety.
O to kod:

void Display(void)
{
	glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);

	glPushMatrix();
	glTranslatef(0.0, 0.0, delrange);
	glRotatef(90.0, 1.0, 0.0, 0.0);
	glRotatef(tilt, 1.0, 0.0, 0.0);      // tilt the solar system

	glRotatef(sunrev, 0.0, 0.0, 1.0);    // revolves the sun on its axis
	glColor3ub(120, 120, 30);           // yellow
	glEnable(GL_TEXTURE_2D);
	glBindTexture(GL_TEXTURE_2D, texture[0]);
	glutSolidSphere(0.3, 20, 20);        // sun

	glRotatef(planetorb, 0.0, 0.0, 1.0); // orbits the planet around the sue   
	glTranslatef(1.5, 0.0, 0.0);        // sets the radius of the orbit
	glRotatef(planetrev, 0.0, 0.0, 1.0); // revolves the planet on its axis
	glColor3ub(30, 120, 30);          // green
	glutWireSphere(0.1, 20, 20);        // planet

	glRotatef(-moonorb, 0.0, 0.0, 1.0);
	glTranslatef(0.25, 0.0, 0.0);
	glRotatef(moonrev, 0.0, 0.0, 1.0);
	glColor3ub(220, 30, 120);         // magenta
	glutWireSphere(0.05, 12, 12);       // moon

	glLoadIdentity();
	glPopMatrix();

	glPushMatrix();
	glTranslatef(0.0, 0.0, delrange);
	glRotatef(90.0, 1.0, 0.0, 0.0);
	glRotatef(tilt, 1.0, 0.0, 0.0);      // tilt the solar system
	glRotatef(planet2orb, 0.0, 0.0, 1.0); // orbits the planet around the sue   
	glTranslatef(0.85, 0.0, 0.0);        // sets the radius of the orbit
	glRotatef(planet2rev, 0.0, 0.0, 1.0); // revolves the planet on its axis

	glColor3ub(30, 120, 120);          // cyan
	glutSolidSphere(0.13, 20, 20);        // planet
	glPopMatrix();



	// transformacja obserwacji

	glMatrixMode(GL_MODELVIEW);
	glLoadIdentity();

	// umiejscowienie kamery w odleglym miejscu
	glTranslatef(pivot_x, pivot_y, -z_dist);
	glRotatef(pivot_vert_angle, 1, 0, 0);
	glRotatef(pivot_horiz_angle, 0, 0, 1);

	glutSwapBuffers();
}

Dziękuje.