Witam, mam problem z obróceniem figury trójkąta/kwadratu narysowanego w openGL.
Mój kod do rysowania prezentuje się następująco:
glMatrixMode (GL_PROJECTION);
glLoadIdentity ();
glOrtho (0, XSize, YSize, 0, 0, 1);
glMatrixMode (GL_MODELVIEW);
glDisable(GL_DEPTH_TEST);
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT);
glBegin(GL_POLYGON);
glColor3f( 0.0f, 1.0f, 0.0f);
glVertex2f(200,200);
glVertex2f(250,200);
glVertex2f(250,250);
glVertex2f(200,250);
glEnd();
glBegin(GL_TRIANGLES);
glColor3f( 1.0f, 0.0f, 0.0f);
glVertex2f(300,150);
glVertex2f(250,250);
glVertex2f(350,250);
glEnd();
Głowie się z tym przez większość dzisiejszego dnia, próbując wielu sposobów, ale większość powoduje bardzo dziwne zachowanie.
Po obróceniu pozycja środka figury nie powinna ulec zmianie, a przy wielu próbach działo się inaczej.