OpenGL tylko że w 2D

0

Mam ot taki mały problem. Mianowicie jako że na Mac OS X jest mało gier chcę zmienić ten stan poprzez stworzenie własnej produkcji. Jednak napotkałem pare problemów mianowicie jako że na maku pojęcie takie jak DirectX nie istnieje jedynym sposobem na tworzenie silnika do gry platformowej w 2D jest OpenGL(Quartz odpada za wolny). Jednak jest on przystosowany do tworzenia grafiki 3D a nie 2D. Tam czytałem że można wyświetlać dwuwymiarowe obrazki poprzez narysowanie czworokąta a potem nałożeniem na niego tekstury. Jednak z tym mam pare problemów mianowicie:

1)w OpenGL nie ma pojęcia pixel(lub jest jeśli się myle to poprawcie są jakieś jednostki) więc mam problem z wyświetleniem obrazka o określonym rozmiarze.

glClearColor(0, 0, 0, 0);
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT);
//tam potem dobinduje sie teksturke
glBegin(GL_QUADS);
glVertex3f(0.5f,0.5f,0.0f);
glVertex3f(0.5f,-0.5f,0.0f);// Teraz jak ustawic aby mialo to wielkosc 200 na 300 px!
glVertex3f(0.5f,0.5f,0.0f);
glVertex3f(-0.5f,0.5f,0.0f);
glEnd();
glFlush();

Wiec wie ktoś jak stworzyć prosty silnik do rysowania obrazkow w openGL?

0

SDL sobie ściągnij. Działa pod Mac OS X i używa OpenGLa.

0

Starczy zrobić tak:

glMatrixMode(GL_PROJECTION);
glLoadIdentity();
glOrtho(0, x, y, 0, -1, 1);
glMatrixMode(GL_MODELVIEW);
glLoadIdentity();
glDisable(GL_DEPTH_TEST);

Gdzie x i y to wielkość okna. Wtedy 1 unit glowy będzie odpowiadał 1 pikselowi.
GL do 2D rox

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1