Obliczanie współrzednych wektorów.

Odpowiedz Nowy wątek
2014-09-13 00:34
0

Witam, Może to bardziej zadanie matematyczne niż programistyczne, ale mam z nim problem.

Dołączam załącznik z rysunkiem aby lepiej zrozumieć.
A więc tak:
Znamy:
Dlugosci boków - (Na rysunku A,B,C)
Znamy kąt alfa (zaznaczony na rysunku);
Znamy współrzędne Y i X
W jaki sposób obliczyć współrzędne punktu Z, który jest krawędzią trójkata.

Inaczej na wektorach:

Jak obliczyć punkt konca wektora XZ znając wektor XY i kąt pomiędzy wektorem XZ i XY

Błagam o pomoc, jest to potrzebne do mojego programu a nie moge sobie z tym poradzić...

Pozostało 580 znaków

2014-09-13 02:05

http://matematyka.pisz.pl/strona/503.html
Pole obliczone poprzez dwa ostatnie wzory - są sobie równe.

O ile się nie pomyliłem to: Z.y=X.y+[A/B][cos[alpha][Y.y-X.y]+sin[alpha]*[Y.x-X.x]]
Z.x - analogicznie


Wykonuję programy na zamówienie, pisać na Priv.
Asm/C/C++/Pascal/Delphi/Java/C#/PHP/JS oraz inne języki.
edytowany 1x, ostatnio: _13th_Dragon, 2014-09-13 03:55

Pozostało 580 znaków

2014-09-14 23:32
0

Działa, wyliczyłem to troche innaczej, ale też korzystając z tych równych pól ;) Tak więc dzięki

Ale teraz mam kolejne zadanie, i zastanawiam się jak zrobić to najwydajniej.

Muszę znaleźć współrzędne 4 krawędzi prostokąta, znające jego środek(współrzedna x i y) a także jego wysokość i szerokość. Ale zeby nie było tak prosto, prostokąt ten nie zawsze będzie "leżał" na równej powierzchni, bardzo często będzie obrócony o jakiś kąt.

Następnie punkty te musze obracać o zadany kąt względem środka.

Funkcja ta będzie wykonywana bardzo często (kilkadziesiąt razy na sekunde, mimo ze dla dzisiejszych prockow nie jest to problem, ale jednak chcialbym aby bylo to jak najbardziej wydajnie zrobione, ponieważ mam tez wiele innych różnych "matematycznych" funkcji do wielu różnych obiektów, które będą wykonywane jednocześnie dlatego pytam o rade)

edytowany 1x, ostatnio: Pablo95, 2014-09-14 23:34

Pozostało 580 znaków

2014-09-14 23:44
0

Obrót można zapisać jak translacje zwyczajnie mnożąc przez macierz: http://pl.wikipedia.org/wiki/Elementarne_macierze_transformacji


Wykonuję programy na zamówienie, pisać na Priv.
Asm/C/C++/Pascal/Delphi/Java/C#/PHP/JS oraz inne języki.

Pozostało 580 znaków

2014-09-14 23:51
0

Z tym obrotem mysle ze jeszcze sobie jakoś poradze, ale nie moge rozkminić jak znaleźć te współrzędne krawędzi znając jedynie środek prostokąta i jego szerokość i wysokość...
Masz może na to jakiś pomysł?

Pozostało 580 znaków

2014-09-15 00:17
2
Pablo95 napisał(a):

... nie moge rozkminić jak znaleźć te współrzędne krawędzi znając jedynie środek prostokąta i jego szerokość i wysokość...

Doprawdy? Cała matematykę przewagarowałeś czy jak?

A={x-szerokość/2,y-wysokość/2};
B={x+szerokość/2,y-wysokość/2};
C={x-szerokość/2,y+wysokość/2};
D={x+szerokość/2,y+wysokość/2};

Wykonuję programy na zamówienie, pisać na Priv.
Asm/C/C++/Pascal/Delphi/Java/C#/PHP/JS oraz inne języki.

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0