tablice z wektorów

0

W jaki sposób powinno się zaimplementować tablicę z wektorów (zamiast tablicy dynamicznej) ?

Przychodzi mi na myśl tylko :

vector<double> tmp[size];
for( int b = 0; b < size; b++ ) 
    tmp[b] = vector<double>;

ale to jest źle. W jaki sposób powinienem to zrobić ?

0
vector<vector<double> >

a jak już koniecznie chcesz tablicę, to po prostu

vector<double> tmp[size];

i koniec. bez tej pętli.

Zauważ, że jest to już tablica wektorów, a nie wskaźników na wektory.
A skoro jest to tablica pewnych obiektów, to te obiekty już istnieją — tak samo jak inty w tablicy intów od razu istnieją, nie musisz ich tworzyć czy alokować.

0

Potrzebuję mieć tablicę o size wierszach i nieznanej liczbie kolumn.

Wtedy piszę:

double tmp[size] = vector<double>

?

0

Właściwie to trudno tu mówić o kolumnach, ponieważ w każdym wierszu ilość tych "kolumn" jest inna.

0

przecież już ci powiedziałem.

vector<double> tmp[size];

To jest tablica określonej liczby (size) wektorów double'i.
Koniec, kropka. Przykładowe użycie:

tmp[0].push_back(4.78);
tmp[0].push_back(3.14);
tmp[size-1].push_back(5.00);
tmp[1] = { 1, 2, 3.11, 4.90, 5.10 }; // tylko nowe kompilatory
0

Dzięki

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1