Witam serdecznie, chcemy wraz ze znajomym utworzyć program w programie Borland C++ Builder 6, ale mamy pewne problemy. Program ma póki co polegać na poruszaniu się obiektu automatycznie i omijaniu przeszkód. Znamy podstawy, natomiast nasuwają nam się następujące pytania:
- Chcemy aby nasz obiekt poruszał się za pomocą Canvas i póki co umiemy go rysować w innych współrzędnych, ale nie potrafimy usunąć poprzednio narysowanych obrazków. Korzystamy tutaj z bitmap. Chcielibyśmy wiedzieć czy poza przerysowaniem w taki sposób i usuwaniem poprzednich obrazków istnieje inny sposób poruszania bitmapą, a jeśli nie, to w jaki sposób zrobić to optymalnie ?
- Chcieliśmy zaimplementować system kolizji opierający się na sprawdzaniu koloru pixela znajdującego się "przed" naszym obiektem, ale nie potrafimy sprawdzić pojedynczego pixela.
Czy jest to dobre podejście do kolizji, czy może powinniśmy spróbować innego sposobu ?
Nasz "świat" byłby raczej statyczny, chociaż myśleliśmy nad generowaniem go randomowo za każdym razem, więc bylibyśmy wdzięczni za ewentualne podpowiedzi do obu rozwiązań.