Odbijanie dwóch obiektów w postaci bitmap

0

Cześć, mamy problem z kolegą a mianowicie chcemy napisać jakąś prostą grę w 2D przy użyciu c++. Stworzyliśmy elementy i wprawiliśmy w ruch, ale nie potrafimy zaimplementować odbicia. (tzn chcemy, żeby piłeczka odbijała się od paletki)

Z góry dziękujemy za pomoc i sugestie.

0

Box2D to overkill ;P Skoro piszą coś z paletką (pong, arkanoid aka breakout), to wystarczy, że wektor ruchu zmienią na przeciwny. Jeśli paletki są po bokach (pong), to przy kolizji z piłką wystarczy zrobić V.x = -V.x, ewentualnie można w pewnym stopniu uwzględnić prędkość poruszania się paletki po osi Y, żeby piłka leciała bardziej w dół/górę lub mniej. W arkanoidzie analogicznie, przy kolizji z piłką dajemy V.y = -V.y (Y, bo paletka jest na dole). Przy odbiciach od ścian/klocków w arkanoidzie można też zmieniać współczynnik prędkości.

0

jeśli będzieci mieli dalej problem po wyjaśnieniu @Spine to wklejcie tutaj jak wygląda fragment kodu, w którym odbywa się ruch

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1