Builder C++ Parę pytań Proszę o wytłumaczenie

0

Witam wszystkich.

  1. Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć na jakiej zasadzie działa TTimer w builderze ? Z tego co sam wyczytałem to generuje on losowy czas ? Np. możnago użyć do generowania losowych liczb co jakiś czas ? Na jakiej zasadzie działa on w tym kawałku kodu ?
void __fastcall TBaza::WatekTimer(TObject *Sender)
{

   if ( (FDom->Showing == false) && (FBlok->Showing == false) && (FKamiennica->Showing == false) )
   {
       Modyfikuj? EdytujDane() : DodajDane();

       switch(Wybor)
	   {
		   case 1:
                                FDom->CzyszczenieKontrolek();
				break;
		   case 2:
				FBlok->CzyszczenieKontrolek();
				break;
                   case 3:
                                FKamiennica->CzyszczenieKontrolek();
				break;
	   }

	   Visible = true;
	   Modyfikuj= false;
	   Watek->Enabled = false;

   }
void __fastcall TBaza::Button1Click(TObject *Sender)
{
	 Watek->Enabled = true;
	 Wybor = 1;
	 Watek->OnTimer;
	 Visible = false;
	 FDom->Show();
} 

Z tego co ja się domyślam to służy on do wyboru np. w stworzonym menu do czego się odnieść ? do jakiegoś innego modułu ? Tyle, że za bardzo nie rozumiem jaką dokładnie funkcję on tu pełni. Proszę o wytłumaczenie.

  1. Kolejne pytanie.
    Co to oznacza MB_YESNO czy to jest okno z przyciskiem tal lub nie ? albo MB_ICONQUESTION tutaj nie wiem całkowicie po nazwie domyślam się, że jakaś ikona zapytania ? Chciałbym zapytać was o to.

  2. Jeszcze jedno pytanko.
    Co oznacza taka linia ? SubString(0,ilosc->Text.AnsiPos(' ')-1).ToIntDef(1);
    Czy to coś związanego z konwersją ? Do końca nie łapie...

0

Co do 1 - ten kawałek kodu wydaje się zupełnie bez sensu - poza tym nie dałeś deklaracji tych zmiennych, nie wiemy jak są też poustawiane właściwości i eventy kontrolek w designerze.
Co do 2 - MB_YESNO oznacza, że MessageBox będzie zawierał te dwa przyciski. MB_ICONQUESTION jak sama nazwa wskazuje pokaże koło Twojego tekstu znak zapytania. Przy czym obydwie opcje oczywiście się nie wykluczają, możesz użyć np. MB_YESNO | MB_ICONQUESTION.
Co do 3 - Jest to konkatenacja i konwersja jednocześnie. Najpierw znajdujesz numer pozycji znaku spacji i odcinasz pozostałą część(SubString). W wybranym tekście powinna znajdować się jakaś cyfra, jeżeli nie będzie tam cyfry to domyślnie będzie 1 (ToIntDef - konwersja do inta z wartością domyślną).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1