parę pytań od laika

0

Witam serdecznie,

chciałbym zorientować się ogólnikowo w paru kwestiach. Po pierwsze; chodzi mi o sposób prowadzenia rozgrywki w grze (powiedzmy via www), a mianowicie jak bardzo wymagającym wyzwaniem byłoby stworzenie silnika umożliwiającego dojście do pewnych celów tylko poprzez współprace pomiędzy graczami. Mam tutaj na myśli powiedzmy budowanie wspólnie, krok po kroku, miasta czy też państwa. Swego rodzaju odwzorowanie większości etapów rozwijania się społeczności. Nie chodzi mi tutaj o witryny typu e-republik lub też "państwa" internetowe.

Dodatkowo - jak przedstawia się sprawa odnośnie kreowania otoczenia w grze stricte przez użytkowników? To jest wpływanie bezpośrednio na wygląd lokacji czy też przedmiotów za pomocą wbudowanego edytora.

Oraz wreszcie - jakie problemy może nieść ze sobą bardzo duża i dokładna mapa jeśli chodzi o aspekt techniczny i jak znacząco wpływało by to na koszty?

Ponadto chciałbym się zapytać czy ktoś z Was spotkał się już z ideą zawartą w pierwszym pytaniu bo obawiam się, że moja "analiza rynku" pozostawia wiele do życzenia. Z drugiej strony zdrowy rozsądek podpowiada, że pomysł nie może być aż tak błyskotliwy żeby nikt wcześniej na niego nie wpadł. Chociaż obawiam się, że brak znalezionych przeze mnie przykładów mógł zaistnieć, ze względu na niewystarczające profity, biorąc pod uwagę ilość zainwestowanego czasu lub/i środków...

Domyślam się, że wiele zależy od złożoności projektu, ilości dostępnych opcji, strony graficznej oraz użytych języków. Jednak byłbym wdzięczny jeżeli ktoś z Was potrafiłby, chociaż po części rozwiać moje wątpliwości. Na koniec, zakładając jednak, że projekt będzie przyszłościowy chciałbym się zorientować czy ktoś z doświadczonych użytkowników byłby zainteresowany współpracą.

Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam.

0

Kojarzę takie gry - nie przez WWW, bo tymi się nie interesowałem nigdy (oprócz pewnego pomysłu... który też zakładał ewentualną współpracę pomiędzy graczami). Nie widzę jednak (tak na szybko w wyobraźni) znacznych technicznych różnic w tworzeniu silnika wymagającego współpracy, a wymagającego rywalizacji - to tylko nieco inny scenariusz rozgrywki.

Kreowanie otoczenia wymaga oczywiście stworzenia takiego edytora i udostępnienia go użytkownikom. Twórcy gry też przecież dysponują jakimś edytorem do tworzenia lokacji/środowiska gry, tutaj jest tylko kwestia przystosowania takich narzędzi do odpowiedniej pracy i do "zwykłego" człowieka.

Duża mapa - dużo trzeba się narobić, aby ją zrobić i wypełnić. No i oczywiście kwestie techniczne - moc procesora, zapotrzebowanie na pamięć i tak dalej. Otwarte światy z reguły potrzebują więcej mocy obliczeniowej niż lokacje składające się z korytarza przetykanego cut-scenkami.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1