Dynamiczne tworzenie obiektów w C++

0

Witam serdecznie,
w jaki sposób tworzyć obiekty dynamicznie w C++?
Moje założenie jest takie: uruchamiamy program, wyświetla się komunikat "podaj ilość ciastek", wpisujemy ilość. Tworzy się tyle obiektów ile wpisaliśmy, następnie program prosi o nazwę każdego z obiektów po kolei i zapisuje je. Ważne, żeby obiekty można było później odczytać oraz je usunąć.

0
class A;
int main()
{
int n;
cin>>n;
A *a = new A[n]; // klasa musi zawierać konstruktor domyślny!
delete []a;
}

wiem że można było również zdefiniować tablicę obiektów na stosie przez różne konstruktory, chyba tak:

A a[5] = {A(),A(5),A("i"),A(),A(1)};

ale nie wiem jak wygląd kwestia co do obiektów na stercie, chętnie bym się dowiedział :D

0

Wielkie dzięki, przeanalizuję dokładnie żeby zrozumieć. ;)

0

Na przykład:

#include "stdafx.h"
#include <iostream>
using namespace std;

class klasa{
public:
	int i;
	klasa(int g):i(g){}

};

int _tmain(int argc, _TCHAR* argv[])
{
	int n;
	cin>>n;
	klasa* tab=(klasa*)malloc(sizeof(klasa)*n);
	for(int i=0;i<n;i++){
		tab[i]=klasa(4);
	}
	for(int i=0;i<n;i++){
		cout<<tab[i].i;
	}
	return 0;
}


EDIT: Nie zauważyłem, że zjarek odpowiedział

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1