Witam serdecznie,
w jaki sposób tworzyć obiekty dynamicznie w C++?
Moje założenie jest takie: uruchamiamy program, wyświetla się komunikat "podaj ilość ciastek", wpisujemy ilość. Tworzy się tyle obiektów ile wpisaliśmy, następnie program prosi o nazwę każdego z obiektów po kolei i zapisuje je. Ważne, żeby obiekty można było później odczytać oraz je usunąć.
0
0
class A;
int main()
{
int n;
cin>>n;
A *a = new A[n]; // klasa musi zawierać konstruktor domyślny!
delete []a;
}
wiem że można było również zdefiniować tablicę obiektów na stosie przez różne konstruktory, chyba tak:
A a[5] = {A(),A(5),A("i"),A(),A(1)};
ale nie wiem jak wygląd kwestia co do obiektów na stercie, chętnie bym się dowiedział :D
0
Wielkie dzięki, przeanalizuję dokładnie żeby zrozumieć. ;)
0
Na przykład:
#include "stdafx.h"
#include <iostream>
using namespace std;
class klasa{
public:
int i;
klasa(int g):i(g){}
};
int _tmain(int argc, _TCHAR* argv[])
{
int n;
cin>>n;
klasa* tab=(klasa*)malloc(sizeof(klasa)*n);
for(int i=0;i<n;i++){
tab[i]=klasa(4);
}
for(int i=0;i<n;i++){
cout<<tab[i].i;
}
return 0;
}
EDIT: Nie zauważyłem, że zjarek odpowiedział