Witam,
Zaznaczam, że jestem dość początkującym i niestety z powodu choroby muszę ostro nadrabiać zaległości na uczelni po urlopie i nie każdy prowadzący jest taki miły...niestety :(
Mam do napisania program, który będzię grą planszową. Ogólnie nie jest to masakrycznie trudne ale mam jeden problem. Domyślnie program ma zawierać 3 klasy : gra, gracz, plansza
Ja mam problem z klasą plansza. Ta część programu na po pierwsze rysować planszę wyglądającą tak:
1
111
11111
1111111
Taką funkcję napisałem rzecz jasna. Problem jednak w tym, że muszę też napisać funkcję, której zadaniem będzie skreślenie odpowiednich kresek z odpowiedniego wiersza(można skreślać tylko z jednego wiersza, wygrywa ten kto skreśli ostatnią kreskę). Domyślam się, że skreślanie mogłoby się odbywać poprzez modyfikowanie wartości tablicy "stangry" ale nie mam pomysłu jak to zrobić. Dodatkowo założenie jest takie, że żadna z dunkcji nie przyjmuje wartości z klawiatury. Ona ma tylko skreślać (mowa o klasie "plansza"). Jest ktoś w stanie pomóc z forumowych speców od programowania? Oczywiście trzeba się pobawić z zwracaniem parametrów przez tą funkcję żeby to w ogóle działało ale ja dopiero nadrabiam zaległości z programowania i facet od obiektówki mi nie popuści :/. Ja wiem, że to ważne ale o wiele bardziej przeraża mnie matma którą muszę zaliczyć. Jest ktoś w stanie pomóc?
#include <iostream>
using namespace std;
class plansza
{int stangry [4];
public:
plansza();
void wyswietl();
int skresl(int k, int r);
};plansza::plansza()
{stangry[0]=1;
stangry[1]=3;
stangry[2]=5;
stangry[3]=9;
}
int plansza::skresl(?????)
{?????
}
void plansza::wyswietl()
{
for (int i=0; i< 4; i ++)
{
for (int j=0; j< stangry[i]; j++)
{
cout <<" | ";
}
cout<<endl;
}
int main()
{plansza a;
a.wyswietl();
a.skresl();return 0;
}