[gra] chińczyk planszowa

0

Witam,
Z gory przepraszam za wtracanie takiego wątku.
Poszukuje jakis wskazowek do napisania gry chinczyk.
Czyli najpierw jak zacząć schemat blokowy.

Bylbym wdzieczny za jakies nakierowanie mnie na temat.

0

Ja bym zrobił tak...

Zakładam, że gra jest na 4 graczy, plansza ma 15*4=60 (ale ja ładnie liczę :P ) pól. No to zakładamy, że pierwsze pole będzie miało inteks 1, ostatnie - 60. Robimy tablicę graczy z tablicą pionków:

var
  Gracze: array[1..4] of record //rekord, bo może będą potem potrzebne inne zmienne dla każdego gracza
    Pionki: array[1..4] of Byte; //Indeksy pól, na których są odpowiednie pionki
  end;

Jeśli pionek jest na polu o indeksie 0, oznacza to, że jest on w "bazie" gracza, jak 61-64 - na miejscu. Teraz będziesz musiał napisać kilka procedur. Pierwsza to wyświetlanie planszy i pionków w zależności od indeksu pola, na którym się znajdują. Od tego należałoby zacząć. A potem to już wyjdzie w trakcie.

0

Na czym polega gra w chińczyka?
Osioł ze Shreka2 tylko się pytał, czy z nim zagrają a nie mówił o co w niej chodzi...

PS:
Mam zbe kodowanioe czcionek co nie?

0

Znana od wieków gra. Należy wszystkie swoje pionki przenieć na odpowiednio zakolorowane pola wewnątrz krzyża poruszając się zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara. Pionki przenosimy o wylosowaną ilość pól. Z domu/bazy można przenieść pionek dopiero po wylosowaniu szóstki. Nie wolno stawiać pionków na innych pionkach znajdujących sie na planszy ale można je przeskakiwać. Wygrywa ten kto pierwszy zaprowadzi swoje pionki do mety.

I jeszcze co sądzicie o:
http://woodz.iserwer.net/javagames/

0

Ech... masakra... :D

Oczywiście w Delphi są znaaaaaacznie większe możliwości. W TP też, ale chyba pisać będziesz w D? (prefix - dobrze, że jest, ale źle, że nie ma w jakim języku :) )

0

no mam nadzieje, ze wyjdzie w TP/Delphi, tyle, ze szybko musialbym poczytac o obiektach. Mam od dawna Delphi 4 - Kent Reisdorph, zdaje sie, ze przydaloby sie poczytac.

0

ja juz prawie skonczylem robic chinczyka :D

0

Witam,
Kuba napisale gre jak wyzej.

Jednak powiedzial, ze pojawil sie w niej błąd.

1511 Jakub
jest pewien blad
przy wchodzenieu pionkow do bazy
ale ja tego nie naprawie
bo nie mam czasu

Więc jak proszę o pomoc w usunięciu błędu, kod zamieszczam na:
http://republika.pl/taxi2/source.zip

0

brakuje w tym zrodle conajmniej 2 plikow :P

0

zgadza się, ciągle oczekuje od Jakuba reszty.
Udostępniłem to co od niego dostałem.

0

Pojawił się komplet kodu: gra chińczyk, autorstwa Kuby.

Gra jest przewidziana tylko na ludzi. A szkoda, że nie można grać
z komputerem.

Wkrótce pojawią się pytania Kuby (oraz moje) do ludzi z forum,
co do gry.

Link do kodu gry: http://republika.pl/taxi2/zoltek.rar

0

Pytanie:
Jak poprawić w kodzie "wchodzenie do bazy końcowej", mam na myśli metę.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1