C# w Unity. Gra planszowa

0

Witam forumowiczów.

Nie jestem pewien czy to odpowiedni dział, ale mam nadzieję, że uzyskam odpowiedź.

Zaczynam przygodę z programowaniem. Traktuję to jako hobby. Póki co potrafię pisać programy "konsolowe??", ale chciałem rozpocząć przygodę z Unity.
Mam zamiar napisać grę planszową. Oglądałem i czytałem masę poradników, ale nie mogłem znaleźć odpowiedzi na moje pytanie.
Sytuacja wygląda następująco. Moja plansza to mapa świata. Chciałbym aby polami do gry były wybrane miasta (Paryż, Mediolan, Moskwa itp. w sumie 48 sztuk). Pole miałoby kształt kwadratu. Zaznaczyć można by było wyłącznie te pola. Wyłącznie na tych polach mogą stać pionki graczy.

Jeżeli dodam planszę mapy jako jeden obiekt i dodam jej teksturę mapy świata to w jaki sposób mogę określić pola miast?

Wszystkie poradniki, które przejrzałem dotyczyły plansz symetrycznych (zawartych w tabeli). Nie wiem czy takie rozwiązanie zadziała również w tym przypadku.

Z góry dziękuję za jakiekolwiek podpowiedzi. :)

0

Ja bym dodał miasta jako osobne obiekty(najlepiej face-y) - przeźroczyste, wykrywające tylko kliknięcie. Każde pole to jeden obiekt jakiejś, tam klasy którą musisz napisać. No i to 3D czy 2D?

0

Gra będzie w 3D. Utworzyłem przy każdym mieście Empty Object, do którego dodałem Box Collider w wybranej wielkości.
Przy użyciu metod "Mouse" mogę teraz wchodzić z tymi colliderami w interakcję.

Szukam jeszcze sposobu zorganizowania tych miast.
Chodzi o to, że każde miasto jest połączone z trzema innymi miastami. Jeżeli kliknę w pionka w jednym mieście powinny mi się podświetlić miasta do których pionek może się poruszyć.
Myślałem nad tym aby w kodzie miasta uwzględnić miasta z którymi ono jest połączone. Czy do tego celu array będzie odpowiedni?

0

Zwkyła tablica nie koniecznie. Te podmiasta mogły by być jako dzieci tego głównego miasta. W tym momencie masz już gotową listę, musisz tylko zrzutować obiekt

0

Dzieci głównego miasta? OK, mam 3 miasta. A, B i C (połączone w trójkąt). Jestem w mieście B. Czyli wg @Bartek P rozumiem, że A i C są dziećmi miasta B. A teraz idę do miasta A. I co się dzieje? Dziećmi miasta A są B i C. I co się dzieje? A jest dzieckiem i jednocześnie rodzicem B?

Tutaj najlepszym rozwiązaniem wydaje się być lista miast, do których można przejść. Lista będzie uzupełniana albo statycznie podczas projektowania planszy albo dynamicznie z kodu. Lista daje też taką przewagę, że tych miast, do których możesz iść teoretycznie* może być nieskończenie wiele. I nie powoduje to żadnych problemów.

*Teoretycznie, bo jesteś ograniczony pamięcią.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0