Witam,
Chcę napisać prostą grę planszową(np. chińczyk, eurobusiness) i zastanawiam się czym powinna być plansza, pionki itp. Zrobić to jako PictureBox'y, samemu rysować - System.Drawing(tego nie umiem jeszcze, ale chętnie się nauczę) czy też jakaś inna opcja? Proszę o radę. Pozdrawiam.
Wert
0
0
Wert napisał(a)
zastanawiam się czym powinna być plansza, pionki itp.
Klasami.
A ich reprezentacja w GUI to np. Bitmapy umieszczane w PictureBoxie.
0
stwórz sobie interfejsy IMapa (moze mieć metody DodajObiekt, UsunObiekt, zmienPozycje) i IObiekt, potem klasy osobne stwórz dla każdej gry inne (CzarnyPionek, BiałyPionek w warcabach - niech dziedziczą po IObiekt, i za każdym razem jak wykonasz zmienPozycje to sprawdzasz czy tak byc moze, a odpowiedni obiekt mapy (np. Szachownica) decyduje, co sie dzieje jeśli pozycja moze byc zmieniona).
Polecałbym oddzielić warstwe rysowania od logiki.