Witajcie.
Mam pewien problem, otóż nie wiem czy reprezentacja planszy i pionków jaką chcę zastosować w pisanych przeze mnie w Qt warcabach dla dwóch graczy jest dobra. W chwili obecnej mam klasę główną aplikacji zawierającą instancję klasy Plansza dziedziczącą z QGraphicsScene, która to z kolei zawiera jednowymiarową tablicę 32 obiektów typu Pole (klasa pochodna QGraphicsItem) i tablicę 24 obiektów typu Pionek (również klasa pochodna z QGraphicsItem). Nie wiem jednak, czy to jest dobre rozwiązanie i czy np. to nie klasa główna gry powinna zawierać pionki.
Idea jest taka, że klasa Pionek będzie zawierała pola identyfikujące jego kolor, typ (pionek/damka), wskaźnik na planszę i zajmowaną pozycję na planszy (wskaźnik na zajmowane pole lub numer pola) i metody odpowiedzialne za ruch pionka, jego promocję do damki i śmierć (usunięcie go z pamięci). Klasa Pole miałaby natomiast zawierać numer pola, wskaźnik na planszę i wskaźnik na stojącego na nim pionka (0 jeśli puste). Klasa Plansza zawierałaby metody umożliwiające "wyłuskanie" poszczególnych pól i pionków na nich stojących.
Powiem szczerze, że to pierwsza "poważniejsza" aplikacja jaką tworzę i czuję się trochę zagubiony - ciężko mi wymyślić odpowiednie rozwiązanie tego problemu - każde ma jakieś wady. Dodatkowo zastanawiam się, czy dobrze robię wiążąc tak bardzo warstwę logiki gry z jej graficzną prezentacją. Zależy mi na rozwiązaniu dość łatwym w implementacji - jako początkujący nie chcę się porywać na jakieś skomplikowane wzorce projektowe, a jedynie zrobić by to działało i kod był w miarę logiczny. Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi/rady.