Witam. Mam pewien problem. Z tego co wyczytałem glPushMatrix i glPopMatrix umożliwiają zebrać ileś tam obiektów do kupy i można nimi manipulować w tym samym czasie, co wpływa to na wszystkie obiektu z tego stosu i wykonują praktycznie to samo. No nie wiem, nie używając tego stosu również wszystkie zdefiniowane obieky robią to samo co jeden z nich. Jak mogę manipulować jednym obiektem niezależnym od reszty, a manipulować kilkoma ze stosu tak aby nie ingerowały w inny stos obiektów lub jeden pojedynczy obiekt?
glBegin(GL_QUADS);
glPushMatrix();
glColor3f(0.8, 0.0, 0.0);
glTranslatef(pos[0], pos[1], pos[2]);
glutSolidCube(0.3);
glPopMatrix();
glPushMatrix();
glColor3f(1.0, 0.0, 0.0);
glTranslatef(-0.5, 0.5, -1.0);
glutSolidSphere(0.5,10,10);
glRotatef(rot,0.1,0.1,0.1);
glPopMatrix();
glEnd();