W ramach małego projektu chcę sobie narysować w opengl 2/3 walca. Zamodelowalem powierzchnię boczną. Z podstawami sobie poradzę. Ale jakoś za skarby świata nie wiem jak wcisnąć 2 prostokąty do wewnątrz, żeby bryła była zamknięta. Pomoże ktoś? Kod powierzchni bocznej:

 
  // Wyznaczenie kata wyznaczajacego pojedynczy wycinek pionowy
  dAlfa = 240.0L/(double)nh;

  // Wyznaczenie wysokosci pojedynczego wycinka poziomego
  dH = h/(double)nv;


  // Wyznaczanie wierzcholkow i wektorow normalnych powierzchni bocznych
  for (i = 0; floor((i+1)*dH*1.0E10) <= floor(h*1.0E10); i++) 
    {
      glBegin(GL_TRIANGLE_STRIP); 
      glNormal3f(0.0, 0.0, 1.0);
      glVertex3f(0.0, (i + 1)*dH, r);
      glVertex3f(0.0, i*dH, r);

      for (j = 1; j*dAlfa <= 240.0L + dAlfa; j++)
	{
	  glNormal3f(sin(DEG2RAD(j*dAlfa)), 0.0, cos(DEG2RAD(j*dAlfa)));
	  glVertex3f(r*sin(DEG2RAD(j*dAlfa)), (i + 1)*dH, r*cos(DEG2RAD(j*dAlfa)));
	  glVertex3f(r*sin(DEG2RAD(j*dAlfa)), i*dH, r*cos(DEG2RAD(j*dAlfa)));
	}
      glEnd();
    }