W ramach małego projektu chcę sobie narysować w opengl 2/3 walca. Zamodelowalem powierzchnię boczną. Z podstawami sobie poradzę. Ale jakoś za skarby świata nie wiem jak wcisnąć 2 prostokąty do wewnątrz, żeby bryła była zamknięta. Pomoże ktoś? Kod powierzchni bocznej:
// Wyznaczenie kata wyznaczajacego pojedynczy wycinek pionowy
dAlfa = 240.0L/(double)nh;
// Wyznaczenie wysokosci pojedynczego wycinka poziomego
dH = h/(double)nv;
// Wyznaczanie wierzcholkow i wektorow normalnych powierzchni bocznych
for (i = 0; floor((i+1)*dH*1.0E10) <= floor(h*1.0E10); i++)
{
glBegin(GL_TRIANGLE_STRIP);
glNormal3f(0.0, 0.0, 1.0);
glVertex3f(0.0, (i + 1)*dH, r);
glVertex3f(0.0, i*dH, r);
for (j = 1; j*dAlfa <= 240.0L + dAlfa; j++)
{
glNormal3f(sin(DEG2RAD(j*dAlfa)), 0.0, cos(DEG2RAD(j*dAlfa)));
glVertex3f(r*sin(DEG2RAD(j*dAlfa)), (i + 1)*dH, r*cos(DEG2RAD(j*dAlfa)));
glVertex3f(r*sin(DEG2RAD(j*dAlfa)), i*dH, r*cos(DEG2RAD(j*dAlfa)));
}
glEnd();
}