Własny STEROWNIK - DRIVER, emulacja urządzenia

0

Witajcie,

Potrzebuję uzyskać następujący efekt:
Mój program napisany w języku C/C++ emulować analogową kierownicę do gier. Czyli załóżmy, że uruchomimy grę samochodową na Windowsie, a mój program będzie mógł symulować ruchy kierownicy, które będą odczytywane przez grę.

Czy dobrze się domyślam, że w tym celu trzeba byłoby napisać własny sterownik? Bo przecież jeżeli faktycznie kierownica nie będzie podłączona do komputera, to nawet nie da się wybrać takiej opcji sterowania w grze. Musiałby być więc sterownik, który "emulowałby" obecność podłączonej kierownicy, a program C++ komunikowałby się ze sterownikiem?

Proszę, podpowiedzcie od czego zacząć ;) Mam spore doświadczenie w programowaniu (ogólnie) i jako takie w programowaniu C++ / Windows.

Z góry dzięki za każdą pomoc :)

0

o ile dobrze zrozumiałem chcesz emulowac kierownice bez niej? to co to za różnica grać strzałkami?
Poza tym to chyba nie masz napisać sterownika tylko programik jakiś symulujący sterownik może być do urządzenia //jeżeli coś źle twierdze prosze poprawić

0

Nie koniecznie musisz pisac sterownik, mozesz skorzystac z gotowego.

Jesli chodzi o emulacje to musisz zarejestrowac swoje urzadzenie w systemie, a potem wysylac sygnaly na porty, aby uzyty sterownik wiedzial o co chodzi emulatorowi lub mozesz ustalic jakis inny sposob komunikacji.

Minusem korzystania z gotowego sterownika jest to, ze musialbys sie z nim zapoznac, a jak napiszesz swoj to bedziesz wiedzial na jakie sygnaly jak reaguje oraz sam bedziesz mogl ustalic jak ma na co reagowac.

Niestety na razie mam znikome pojecie o pisaniu driverow pod windowsy.

MSDN plus poczatek tej ksiazki i mysle ze dasz rade cos wykombinowac.
http://books.google.pl/books?id=fDxg1W3eT2gC&printsec=frontcover&dq=subverting+windows+kernel&source=bl&ots=e53ZlAGsrw&sig=Q6EB_syMCd9iPEeOAECQ3RLwPHA&hl=pl&ei=J3uBS9q3LoaosQaE8anWBA&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=4&ved=0CBkQ6AEwAw#v=onepage&q=&f=false

0
Gelldur napisał(a)

to co to za różnica grać strzałkami?

Jasne, różnicy nie ma, ale można np. zrobić "autopilota" - program, który sam gra w grę ;)
Nie chodzi mi też o komercyjne zastosowanie, zaciekawił mnie ten temat i wpadłem właśnie na pomysł takiego "autopilota" jako miły sposób na naukę pisania sterowników.

I tak, chodzi mi o symulację pracy kierownicy BEZ NIEJ (bez fizycznego urządzenia).

W każdym razie dzięki za wszelkie podpowiedzi. Jeżeli ktoś by jeszcze mógł coś podpowiedzieć odnośnie pisania własnych sterowników bądź komunikacji z już istniejącymi, temat pozostaje nadal otwarty.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1