Silnik 2D do .NET co polecacie do prostej gry ?

Odpowiedz Nowy wątek
2015-01-11 22:04
Uzdro
0

Witam, może mnie ktoś nakieruje i jest na bieżąco jaki silnik graficzny 2D do vb.net/c# byście polecili

Genaralnie chcę napisać prostą grę 2D, tło kilka duszków(objektów) i gracz sterowany klawiaturą, wykrywanie kolizji czyli standard.
Pierwszą prostą grę napisałem przez zdarzenie PAINT ale niestety strasznie komputer muliło w XNA pisało się łatwo i śmigało, ale niestety tego nie rozwijają więcej a szkoda.
Ktoś jest na bieżąco ? napisałem posta bo nie mogę nic znaleść, tzn. i tak szukam dalej. Może nie ma albo złe frazy w wujku google wpisuje.

Pozostało 580 znaków

2015-01-11 22:33
0

Monogame. Unity.

Xna wciąż możesz użyć.

edytowany 1x, ostatnio: spartanPAGE, 2015-01-11 22:34

Pozostało 580 znaków

2015-01-11 23:44
0

XNA nie rozwijaja, ale to raczej nie ma znaczenia i tak. Zanim dojdziesz do rzeczy ktore beda potrzebne a nie beda zaimplementowane w XNA to bedziesz znal mase innych frameworkow bibliotek czy silnikow. Monogame to taki niby nastepca XNA. Jezeli chcesz zrobic prosta gre 2d to raczej nie ma sensu pchac sie w unity.
Jezeli wolisz cos nisko levelowego to jest jeszcze ShardDX i SlimDX.

[...] prosta gre 2d [...] nie ma sensu pchac sie w unity [...] wierutne kłamstwo! http://unity3d.com/pages/2d-power - spartanPAGE 2015-01-12 00:40
Nie napisalem tego jako prawdy absolutnej. Po prostu napisalem jak to wyglada z mojego punktu widzenia. Nie chodzi mi o to ze w unity nie da sie zrobic szybko prostej gry. Chodzi mi o to ze poczatkujacego unity moze na poczatku troche przytlaczac. Sam uzywam unity i jest to swietne narzedzie, ale nie majac podstaw w c# moze byc trudnawo. - Amphhh 2015-01-12 08:15
@spartanPAGE dopoki nie wyjdzie unity 5 2d lezy i kwiczy (nadal) - fasadin 2015-01-12 10:10
Oj tam, przecie to moment jak wyjdzie ;) - spartanPAGE 2015-01-12 10:13

Pozostało 580 znaków

2015-01-12 00:39
1

Jezeli chcesz zrobic prosta gre 2d to raczej nie ma sensu pchac sie w unity.

Dlaczego? Mi ogarnięcie Unity (od absolutnych podstaw) i stworzenie w nim prostej gry zajęło dokładnie 3 dni. Także spokojnie się da jeżeli się do tego przyłoży porządnie.

EDIT: Fakt że do środka lepiej nie patrzeć bo kod jest lekko mówiąc masakryczny - ale funkcjonalność jest zachowana.

edytowany 1x, ostatnio: AlfaLeporis, 2015-01-12 00:42

Pozostało 580 znaków

2015-01-12 07:22
0

jeżeli chodzi o 2d to ten całkowicie powinien ci wystarczyć http://waveengine.net/

Pozostało 580 znaków

2015-01-12 17:37
0
AlfaLeporis napisał(a):

Jezeli chcesz zrobic prosta gre 2d to raczej nie ma sensu pchac sie w unity.

Dlaczego? Mi ogarnięcie Unity (od absolutnych podstaw) i stworzenie w nim prostej gry zajęło dokładnie 3 dni. Także spokojnie się da jeżeli się do tego przyłoży porządnie.

EDIT: Fakt że do środka lepiej nie patrzeć bo kod jest lekko mówiąc masakryczny - ale funkcjonalność jest zachowana.

Po prostu ja jestem zwolennikiem napierw uczenia sie "golego" a potem uzywania toolsow. Co z tego ze ktos w unity sobie "wyklika" proste gre nawet 3d, jezeli nie wie co to projection matrix. Jezeli ktos chce osiagnac rezultaty szybko to unity jest bardzo dobre. Ja wole rodzaj nauki od "podstaw" dlatego tak napisalem.

Pozostało 580 znaków

2015-01-13 07:02
Riw
0

Ja bym ci polecał pobranie Sharpdx ze strony Sharpdx.org w którym sie pisze na podobnej zasadzie co w xna,tyle że SharpDx jest rozwijane.Jeśli chcesz zobaczyć co w nim fajnego powstało to polecam wyszukać na YT filmy o Celeleju.

Co do nauki to jeśli umiesz xna to podstawy obchodzenia sie z tym znasz,jednakże niektórych klas z xna nie ma,jest też parę nowych więc pomocna będzie dokumentacja.

A jeśli nie to to polecam ci Unity.Sam aktualnie bawię się w tworzenie gry 2d i idzie mi szybciej i wydajniej niż w xna.

edytowany 2x, ostatnio: Riw, 2015-01-13 07:06

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0