Izometryczny silnik 2D z multiplayer'em

0

Witam,
poszukuję silnika do izometrycznego 2D (coś jak anno) do stworzenia gry multiplayer - najlepiej w języku Java lub ewentualnie C#.

Wiem, że silników jest na pęczki, ale nie mam pojęcia co tak naprawdę między nimi porównać? A może wziąć OpenGL i samemu stworzyć jakiś prosty silnik?

Jeszcze dodam, że chcę mieć możliwość zrobienia coś w stylu odpychania przeciwnika, tworzenia map i obrót w 8 kierunkach lub więcej.

0

ale nie mam pojęcia co tak naprawdę między nimi porównać

Najbardziej liczą się dla Ciebie:

  • łatwość konfiguracji
  • kod, który jest łatwy w obsłudze
  • dobrze udokumentowane API
0

ok :)

A może jakaś ciekawa propozycja? Podoba mi sie np.: Box2D, ale nie ma tam wbudowanej opcji multiplayer - a to jest podstawa.

1
pomoz_mi napisał(a):

ok :)

A może jakaś ciekawa propozycja? Podoba mi sie np.: Box2D, ale nie ma tam wbudowanej opcji multiplayer - a to jest podstawa.

Mam dziwne wrażenie, że ty chcesz tą grę "wyklikać" a nie napisać.

0

Nie do końca. Chcę napisać, ale wolę mieć sprawdzony "system" multiplayer oraz przynajmniej podstawowe zachowania fizyczne. Myślałem o Unity3D, choć bardziej pasuje mi http://www.fifengine.net/ - ale to jest do pisania w pythonie...

0
pomoz_mi napisał(a):

ok :)

A może jakaś ciekawa propozycja? Podoba mi sie np.: Box2D, ale nie ma tam wbudowanej opcji multiplayer - a to jest podstawa.

Box2D to tylko silnik fizyczny więc po co miałby mieć opcję multiplayer? o.O
Skoro chcesz pisać w C# użyj MonoGame, połącz to z Box2D żeby mieć fizykę w grze. Do tego jeśli chcesz łatwo tworzyć mapki weź Tiled (http://www.mapeditor.org/) który zapisuje mapki w formacie TMX, są gotowe parsery więc wystarczy, że wybierzesz sobie jeden i użyjesz go u siebie.

0
pomoz_mi napisał(a):

ok :)

A może jakaś ciekawa propozycja? Podoba mi sie np.: Box2D, ale nie ma tam wbudowanej opcji multiplayer - a to jest podstawa.

źle patrzysz. Podziel sobie program na moduły: grafika, fizyka, sieć / multiplayer, logika gry etc., a nie na zasadzie "chcę wszystko albo nic". Czasem trzeba połączyć ileś klocków / komponentów / bibliotek, żeby osiągnąć właściwy rezultat. Gdyby ludzie się tego bali, to nikt nigdy niczego by nie napisał...

0

Dziękuję za porady - bardzo cenne. Fajny ten MonoGame - nie znałem go :/

I jeszcze jedno pytanie. Bo niestety zupełnie nie wiem jak zabrać się za multiplayer (wiem - jestem monotonny) i czy są tutaj (w MonoGame) klasy odpowiedzialne za to, czy muszę sam zrozumieć zasadę działania i napisać?

I znacie może jakiś ciekawy tutorial o tym jak tworzyć i zabezpieczać multiplayera?

(dopiero zaczynam temat i widocznie jestem za głupi nawet na informacje z wujka google)

0

Z tego co widzę są klasy ułatwiające pisanie multiplayera - znaleziony jakiś przykład https://github.com/CartBlanche/MonoGame-Samples/blob/master/Peer2PeerSample/PeerToPeerGame.cs
Jednak i tak będziesz sam musiał zrozumieć jak działa komunikacja socketowa pomiędzy klientem a serwerem. No i oczywiście możesz użyć klas z przestrzeni nazw System.Net.Sockets. Przykłady masz w MSDN http://msdn.microsoft.com/pl-pl/library/System.Net.Sockets(v=vs.110).aspx

0

Działa Wam dobrze to MonoGame? Bo ja ściągnąłem najnowszą paczkę i jakieś bugi. Nie chciało przerysowywać ekranu itp. A szkoda, bo jak się zna XNA to dobry zamiennik mógłby być.

0

Najnowszej wersji 3.2 nie sprawdzałem, bawiłem się wersją 3.1 i wszystko śmigało. Może po prostu coś źle robisz?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1