Jaki silnik do gry (2d/3d) C++

Odpowiedz Nowy wątek
2011-10-06 13:37
dev
0

Witam,

mam prośbę, czy ktoś jest w stanie mi polecić darmowy oraz w miarę prosty do nauczenia silnik gier. Nie wiem jeszcze czy chciałbym tworzyć gry 2d lub 3d wszystko to zależy od tego jakiego silnika będę w stanie się szybko nauczyć.

Dobrze by było, aby były następujące możliwości:

  • wczytywania obiektów dla gier 3d stworzonych przy pomocy 3ds max,
  • wczytywanie dźwięków,
  • obsługa kolizji obiektów,
  • prosta obsługa animacji (opcja),
  • zarządzanie widokiem kamery (opcja).

Przy podawaniu przykładów z chęcią bym się dowiedział, dlaczego polecacie akurat ten konkretny silnik.

Pozostało 580 znaków

2011-10-06 14:45
0

Do C++ to niestety raczej słabo z tym,ale do C# masz bardzo dobre Unity 3D.


"Sugeruję wyobrazić sobie Słońce widziane z orbity Merkurego, a następnie dupę tej wielkości. W takiej właśnie dupie specjalista ma teksty o wspaniałej atmosferze, pracy pełnej wyzwań i tworzeniu innowacyjnych rozwiązań. Pracuje się po to, żeby zarabiać, a z resztą specjalista sobie poradzi we własnym zakresie, nawet jeśli firma mieści się w okopie na granicy obu Korei."
-somekind,
konkretny człowiek-konkretny przekaz :]

Pozostało 580 znaków

2011-10-06 14:54
0

Łatwy jest Irrlicht, z tego co pamiętam to chyba ma kolizję.


Co kurła debuguj ten kod i streszczaj się klientowi chce się fixa, a jak nie kurła to odpale visuala i ci pomoge a tego byś nie chciał

Pozostało 580 znaków

2011-10-06 15:05
Vibovit
1

Taa. Licytujmy się.

Do Java: JMonkeyEngine: http://jmonkeyengine.com/engine/

Do C++: OGRE, Irrlicht Engine, pod koniec roku ma zostać wydany id Tech 4 (silnik Dooma 3) na GPL.

Z tym, że spełniające wymagania to będzie pewnie Irrlicht Engine.

Jako, że moja wiedza na temat silników jest znikoma, to polecam stronę: http://warsztat.gd/

Pozostało 580 znaków

2011-10-06 15:06
Vibovit
0

PS. Mój post był odpowiedzią do postu MasterBLB.

Pozostało 580 znaków

2011-10-06 15:13
0

Irrlicht ma kolizje, ale nieco ubogą. Sam silnik dość prosty w nauce.

Jednak nieco trudniejszy OGRE to spełnienie twoich marzeń. Silnik renderujący OGL/DX9, NVIDIA Cg, fizyka Newton Physics, ładowanie plików bsp. Są exportery obiektów do formatu OGRE dla popularnych programów graficznych: 3ds max, blender, maya itd.

Pozostało 580 znaków

2011-10-06 15:14
1

OGRE jest potężny, ale na początek nie idzie go ogarnąć. Trzeba pierw coś prostszego ala Irrlicht, potem przebrnąć dokładnie po kolei OGRE'a.


Co kurła debuguj ten kod i streszczaj się klientowi chce się fixa, a jak nie kurła to odpale visuala i ci pomoge a tego byś nie chciał

Pozostało 580 znaków

2011-10-08 17:45
dev
0

@MasterBLB:
Ok, rozumiem. C# jest super językiem, ale w aplikacjach biznesowych. Niestety w grach przyda się bardziej sensowne zarządzanie pamięcią niż Garbage Collector. Poza tym większość silników do gier jest w cpp.

@Razi91
Dzięki za ogólne podsumowanie Ogre'a. Dzięki Tobie zdecydowałem się właśnie na ten silnik. Wygooglałem kilka tutoriali i uznałem, że nie jest źle i dam sobie radę :P

Pozostało 580 znaków

2011-10-08 18:04
0

Właśnie ja za C# nie przepadam-rzecz ino w tym,że próbowałem różnych rzeczy do tej pory i dopiero Unity okazało się być strawnie napisane i co ważniejsze udokumentowane.No ale,może faktycznie przez te 3 lata to tam z dokumentacją Ogra3D coś do przodu poszło.


"Sugeruję wyobrazić sobie Słońce widziane z orbity Merkurego, a następnie dupę tej wielkości. W takiej właśnie dupie specjalista ma teksty o wspaniałej atmosferze, pracy pełnej wyzwań i tworzeniu innowacyjnych rozwiązań. Pracuje się po to, żeby zarabiać, a z resztą specjalista sobie poradzi we własnym zakresie, nawet jeśli firma mieści się w okopie na granicy obu Korei."
-somekind,
konkretny człowiek-konkretny przekaz :]
Oficjalny tutorialek jest dość spory, IMO wystarczający, ale obiektówka samego języka jest wymagana. - Razi91 2011-10-09 23:31

Pozostało 580 znaków

2011-10-09 12:22
0

Tu jest przydatne zestawienie:
http://gamedev.stackexchange.[...]ngines-for-c-game-development

A jeśli już tak ma być darmowo to może Blender? http://www.blender.org/

BTW, UDK jest też darmowe - dopóki nie zrobisz na tym kasy: http://www.udk.com/


Szacuje się, że w Polsce brakuje 50 tys. programistów
edytowany 2x, ostatnio: vpiotr, 2011-10-09 13:01
Twórcy blendera by mogli pomyśleć o generowaniu release gry, oraz zabezpieczeniu zasobów przed skopiowaniem. Ale same środowisko programowania bardzo ciekawe, a efekt czasem genialny, przykładowa gierka: http://deadcyborg.com/media.html - Razi91 2011-10-09 23:34

Pozostało 580 znaków

2011-10-09 13:09
0
dev napisał(a)

@MasterBLB:
Ok, rozumiem. C# jest super językiem, ale w aplikacjach biznesowych. Niestety w grach przyda się bardziej sensowne zarządzanie pamięcią niż Garbage Collector. Poza tym większość silników do gier jest w cpp.

Jak nie piszesz bardzo wymagających gier, to garbage collector Ci nie przeszkadza. Jest silnik Panda 3D dla języka Python, jest również biblioteka pygame (głównie do gier 2D).

Przykładowo moja gra z użyciem pygame+pyopengl: http://www.jason.gd/str/pokaz/Too_Many_Troopers_2

Przykład z Pandą 3D: http://www.jason.gd/str/pokaz/Praca_dyplomowa - fakt, tej nie przetestujesz, ale to działa płynnie na moim ponad 2-letnim lapku ze zintegrowaną grafiką Intel X3100 i prockiem Core 2 Duo 1.8GHz.

C# ponoć nawet szybciej działa, to nie obawiałbym się od gc.

edytowany 4x, ostatnio: Spine, 2011-10-09 13:23
Python nie przestaje mnie zadziwiać... - vpiotr 2011-10-09 13:28
I nie przestanie, jest po prostu bardzo uniwersalny. Co do prostych gier to i PHP CLI by się nadało. Minecraft w Javie też zbyt wygórowanych wymagań nie ma (klony w Cpp niewiele lepiej chodzą, a mają dużo mniej zaimplementowanych cech świata takich jak elektronika i symulacja cieczy) - Razi91 2011-10-09 23:37
Mogą istnieć inne powody dlaczego minecraft w Javie działa dobrze, np. umiejętności: http://www.youtube.com/watch?v=KcfFJ6pNEZk . - Zjarek 2011-10-10 02:20

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0