Silnik graficzny do grafiki 2D

0

Witam Szanownych użytkowników.
Poszukuje dobrego silnika graficznego w Javie do grafiki dwuwymiarowej. Silnika potrzebuje do stworzenia gry dwuwymiarowej. Przydałoby się żeby miał na pokładzie fizykę i nie był zbytnio skomplikowany. Macie jakieś sugestie co do odpowiedniego silnika ?
Z góry Dzieki za odpowiedzi

0

Grafika:
Java2D - czyli np. klasa Graphics2D i wszystko co z nią związane

  • czysta java, nie trzeba nic natywnego
  • jeśli chcesz dźwięki, to będziesz musiał grzebać w JavaSound, któro nie jest takie przyjemne jak by się chciało (chyba, że użyjesz Clip/AudioClip, czy jakoś tam(nie pamiętam), ale to nie daje pełnej swobody)

Slick2D - silnik 2d oparny na LWJGL (korzysta pod spodem z OpenGL i OpenAL)

  • sporo gotowego, tj wczytywanie tekstur, cząsteczki
  • korzysta z OpenAL, łatwo w nim o dźwięki
  • można zrobić sterowanie padem i innymi tego typu kontrolerami
  • to nie tró Java? ;)

Fizyka:
swoja własna

  • wszystko kontrolujesz Ty
  • musisz się znać na fizyce, jeśli chcesz coś dobrze zasymulować (do prostych platformówek i tak wystarczy)

JBox2D - jest to port Box2D na Javę

  • kompleksowa fizyka
  • trzeba poznać ten silnik na wylot, żeby móc go swobodnie używać (ale jak już poznasz... to możesz.. prawie wszystko)
0

Jeszcze jest JavaFX (dla Windowsa właśnie wyszła wersja 2.0, dla Maca/Linuksa ma być później).

http://javafx.com/

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1