Ogre3D czy XNA?

0

Witajcie.
Nie mogę się zdecydować z której biblioteki/silnika(czy czegoś w tym rodzaju) skorzystać. Chciałbym się dowiedzieć jakie korzyści płynną z wykorzystania jednego z powyższych rozwiązań(wydajność, wygoda itp) . Chodzi mi przeważnie o tworzenie gier na systemy windows.
Piszcie co jest warte poświęcenia większej uwagi. Póki co, po skończeniu małego kursu xna(właściwie to wprowadzenia) jestem bardzo mile zaskoczony jego możliwościami, ale znalazłem spory kurs Ogre3D w C#(i to w dodatku po polsku :) ), stąd ta zagwozdka.
Z góry dziękuje mi za wytłumaczenie mi tego i owego.

1

Od kolegów programujących w XNA słyszałem, że wiele rzeczy tam trzeba sobie dopisywać samemu.

Jak wybierałem silnik do pracy inżynierskiej to kierowałem się prostotą obsługi (jak długo musiałem dochodzić do skompilowania i odpalenia hello world'a) i szybkością kompilacji/przetwarzania itp. (ile muszę poczekać, żeby zobaczyć coś na ekranie), żeby fajnie współpracował z Blender'em (dobre eksportery), no i koniecznie musiał być wieloplatformowy, bo pracuję pod Linuksem. Próbowałem z kilkoma silnikami pod C++ (w tym Ogre, Irlicht, Lightfeather, CrystalSpace). Mój wybór jednak padł na silnik Panda 3D - dla tego silnika uczyłem się języka Python (chociaż można go używać spod C++, ale spodobał mi się Python od pierwszego wejrzenia :D No i większość supoortu Pandy 3D jest właśnie dla Python'a ) http://www.panda3d.org/ - masz zero konfiguracji środowiska pracy wszystko odpalisz interpreterem Pythona dołączonym do SDK Pandy ;)

Screeny i opis mojej pracy inż. - http://www.jason.gd/str/pokaz/Bachelor_thesis
Nie używałem wcześniej żadnego silnika (klepałem w OpenGL), więc chciałem się do nauczyć korzystać z jakiegoś. Uczyłem się z manuala dostępnego na ich stronie - http://www.panda3d.org/manual/index.php/Main_Page - trochę rzeczy też brałem z referencji - http://www.panda3d.org/reference/python - a trochę z przykładów - http://www.panda3d.org/download/panda3d-1.8.0/panda3d-1.8.0-samples.zip

Dużo ludzi zachwala Unity 3D, które współpracuje z C#.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1