XNA a multiplatformowość

0

Siemka!
Dopiero zaczynam swoją przygodę z z programowaniem c# to jest to nad czym pochylam się najbardziej. Jestem graczem mam kilka pomysłów, ale mniejsza z tym. Czy pisząc grę przy pomocy XNA na Windows będzie można ją uruchomić na xbox?

0

Tak, ale trzeba uważać, by nie użyć niczego specyficznego dla Windowsa.

0

Ciekawe pojęcie wieloplatformowości :D

Coś jak z nonsensopedii... http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/C_Sharp - C# "słynie z niezwykłej przenośności - działa na wszystkich wersjach Visty." :D

0

c# jest aż taki zły?:)

0
ZaczynamDopiero napisał(a)

c# jest aż taki zły?:)

taak. JĘZYK jest bardzo zły -.-'

0

Bardzo, bardzo zły... To jak przejechać się ferrari, a potem musieć wrócić do malucha, gdy trzeba bedzie cos na inna platforme zrobic.
C# pokryje Ci Windowsa i XBox'a, inne platformy to juz jest problem, bo obecnie mamy 3 rozne glowne technologie: .net, java i objective-c. Pokrywasz tym windy, x-box'a, androida i applowskie wynalazki. O ile java jeszcze jakos ujdzie, tak programowanie w objective-c jest juz wiekszym wyzwaniem.
O C/C++ zapomnij, to juz nie ta epoka. Do objective-c tez nie podchodzic, jak nie masz skilla w programowaniu. Java wydaje sie tu najlepszym wyjsciem, bo teoretycznie dziala na najwiekszej ilosci urzadzen windy/linuksy/androidy (bez xna) jednak niestety wiele jej brakuje do .net'a.

Zanim zaczniesz pisac te swoje wielkie gry napisz zwyklego węża w XNA. Jak porwiesz sie na poczatku na cos wiekszego to na 99% szybko polegniesz.

0

Jak piszesz w XNA to masz tylko 3 platformy: Windows, XBOX, Windows Phone 7. Koniec kropka.

1

Warto wspomnieć o MonoXNA.

Wspomnialem.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1