Comarch ERP optima nie mogę się połączyć

0

witam nie mogę się połączyć z bazą wyskakuje komunikat ostrzeżenie 34648IMG_0843.jpegIMG_0845.jpegIMG_0844.jpeg

0
  1. hasło też wpisujesz? Na pewno poprawne?
  2. czemu próbujesz dostać się z usera sa a nie z dedykowanego dla optimy?
  3. odpal jakieś narzędzie na serwerze do bazy (np. SSMS), połącz się z uwierzytelnianiem przez domenę i zobacz czy user sa ma dostęp do bazy optimy
0

jak bym sugerował podobnie jak @abrakadaber sprawdź czy hasło masz prawidłowe np. alternatywnym klientem bazy danych

0

Witam,
Udało się rozwiązać problem?

Też nie mogę się zalogować z PC/Klient na serwer przez OPTIME.

Logowanie przez SSMS z tego samego komputera PC/Klient przebiega poprawnie

0

Jaki błąd?

0
abrakadaber napisał(a):

Jaki błąd?

Dokładnie jak wyżej na zrzutach ekranu u kolegi @Kamilos34

"ostrzeżenie 34648"

0

Opiszę krótko swoją walkę z połączeniem  klient->serwer   po  HOSTNAME ->  PC-LESZEK\OPTIMA

Mój router  to   USG firmy Ubiquity

Router gdzieś w pamięci miał przypisaną nazwę PC-LESZEK   pod  IP: 192.168.1.125

Przed instalacją  Optimy i SQL   wpisałem na stałe  nowy adres IP  192.168.1.49

ping na kliencie:  ping PC-LESZEK  cały czas próbował łączyć się  na   IP: 192.168.1.125

próbowałem czyścić DNS na routerze  USG 

na kliencie wpisywałem:  ipconfig /flushdns

Jednak nic nie pomagało:(

Zmieniłem adres IP serwera na  'stary'  192.168.1.125     i    OPTIMA   łączy się prawidłowo.

(nie da się połączyć Optimy po IP ??  )

Mam nadzieję, że komuś   wpis   pomoże  bo  męczyłem się z tym długo:/

0
Leszek Baś napisał(a):

Opiszę krótko swoją walkę z połączeniem  klient->serwer   po  HOSTNAME ->  PC-LESZEK\OPTIMA

Mój router  to   USG firmy Ubiquity

Router gdzieś w pamięci miał przypisaną nazwę PC-LESZEK   pod  IP: 192.168.1.125

Przed instalacją  Optimy i SQL   wpisałem na stałe  nowy adres IP  192.168.1.49

ping na kliencie:  ping PC-LESZEK  cały czas próbował łączyć się  na   IP: 192.168.1.125

próbowałem czyścić DNS na routerze  USG 

na kliencie wpisywałem:  ipconfig /flushdns

Jednak nic nie pomagało:(

Zmieniłem adres IP serwera na  'stary'  192.168.1.125     i    OPTIMA   łączy się prawidłowo.

(nie da się połączyć Optimy po IP ??  )

Mam nadzieję, że komuś   wpis   pomoże  bo  męczyłem się z tym długo:/

Moim zdaniem ani to kwestia DNS, ani rutera.
W sieci lokalnej do rozwiązywania nazw służy zazwyczaj nie DNS, a NetBIOS.
Klient rozsyła broadcast z zapytaniem o adres IP urządzenia o wskazanej nazwie i czeka, aż delikwent (w Twoim przypadku serwer) mu odpowie "Hej, to ja mam taką nazwę i znajdziesz mnie pod takim, a nie innym IP". Ruter w tę komunikację co do zasady nie ingeruje.
I wtedy klient sobie to zapamiętuje, żeby co chwilę nie pytać. Resetuje sobie tę zapamiętaną tablicę w określonych przypadkach (np. gdy rozłączy się z siecią) i wtedy odpytuje wszystkich od nowa.

U Ciebie sytuacja jest taka, że gdzieś pozostało skojarzenie nazwy serwera z jego adresem IP.
A zostało najprawdopodobniej w pliku C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts na skutek jego ręcznej modyfikacji, co (jak google podpowiada) zdarza się często w przypadku pracy z Optimą, bo lubi ona sobie nie radzić w sieci lokalnej :)
https://linkspot.pl/nie-udalo-sie-polaczyc-z-baza-danych-skontaktuj-sie-z-administratorem-comarch-optima/

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1