DelphiX, obracanie, trajektoria lotu

0

Mam pewnien drobny kłopot. Poruszanie TImageSpriteEx chcialem oprzec na cosinusach, pitagorasie i kątach. Ale powstaje problem, bo TImageSpriteEx.angle jest sfiksowana. Zamiast w stopniach to podaje nie wiem w czym.
0 to jest 0
-64 to 90 stopni
-128 to 180
-256 to 360
Mozna by pomyslec ze to bajt ale to jest zeminna integer.
Pomożcie!!!--Delphi 6
Pozdrowienia{hello} ,
Moderator Imperior

0

Mam jzu odpowiedz. Wystarczy pomnozyc to dziwne przez 1,40625 i wyjdą stopnie.
Ale jesli nasunie sie wam cos na mysl o trajektorii lotu to piszcie.--Delphi 6
Pozdrowienia{hello} ,
Moderator Imperior

0

Może wartośćta jest podana w radianach ??? W tym wypadku Pi = 190 stopni

0

à propos DirectX. Umie ktoś obsługiwać w nim grafike 3D ?

0

pregusia napisał:
Może wartośćta jest podana w radianach ??? W tym wypadku Pi = 190 stopni

Hehehe a to nowosc myslalem ze Pi=180 stopni!!

Co do trajektori lotu to chodzi o lot balistyczny pocisku? --sys:&gt logout....

0

Miało być 180. Musiałem ,źle napisać :-)

0

Pregusia ja umię obracać tylko obiekty 3d i mam przykładową gierkę z wykorzystaniem engineu 3d pod delphiX chcesz?

0

Imperior. Z tymi katami w DelphiX tak jest że 256=360stopni ... No żebys ty tego nie wiedział?? Nie podejrzewalem cie o to... A jezeli juz wiesz ze 256=360stopni to w czym masz problem ? Nie umiesz tego zamienic?? Jezeli nie umiesz to powiem ci ze mozesz to zrobic tak:

var
stopnie,kX:integer; //stopnie to ten normalny kat (360), a kX to ten inny kat (256:))
begin
kX:=stopnie*(256/360);
end;

Mam nadzieje ze kapujesz i ze ci chociaz troche pomoglem :)--Delphi 6, Pascal

----====Pozdrawiam @ll====----
------====== RFL ======------
--==[ [email protected] ]==--

0

RFL napisał:
Imperior. Z tymi katami w DelphiX tak jest że 256=360stopni ... No żebys ty tego nie wiedział?? Nie podejrzewalem cie o to... A jezeli juz wiesz ze 256=360stopni to w czym masz problem ? Nie umiesz tego zamienic?? Jezeli nie umiesz to powiem ci ze mozesz to zrobic tak:

var
stopnie,kX:integer; //stopnie to ten normalny kat (360), a kX to ten inny kat (256:))
begin
kX:=stopnie*(256/360);
end;

Mam nadzieje ze kapujesz i ze ci chociaz troche pomoglem :)

--
Delphi 6, Pascal

Normalnie to ununął bym ten twój głupi post, ale stwierdziłem że nie ma co się fatygować na taki idiotyczny post tylko fajnie byłoby zjechać autora. Powiedz co napisałeś czego ja nienapisałem??? NIC ,a co do twojego dzielenia kX.... to lepiej podać zwykłą liczbę niż robić obliczenie (przecieŻ to wykożystanie procesora!!!, a w grze trzeba jak najmniej! )

A co do tych trajektorii to chodzi mi o lot rakiety kierowanej (2d), uwzględniając jej zwrotność ,zasięg i szybkość.--Delphi 6
Pozdrowienia{hello} ,
Moderator Imperior

0

hm.. jednak mam innny problem:
mam układ współżędnych i podany puntk x1y1, kąt nachylenia a i odcinek r
i chcę obliczyć punkt x2,y2 (to jest koniec odcinka r, który jest ustawiony pod kątem a). Litery o to puste pola (zeby rysunek wygladal tak jak tutaj napisze)
|ooooo#oX2Y2
|oooo/oooooooooo
|ooR/ooooooooooo
|oo/\oooooooooo
|o/Ao|ooooooooo
#--------------------
X1Y1
Jak obliczyc X2 i Y2 ?
to mi nie działa:
x:=rcos(a);
y:=r
sin(a);

--
Delphi 6
Pozdrowienia{hello} ,
Moderator Imperior

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0