Obracanie i przesuwanie w DelphiX

0

Witam. Mam dwa pytania odnośnie DelphiX.

  1. Jak można obrócić jakiś obrazek (TAnimation) o pare stopni ?
  2. I teraz, jak mam np autko, i obruce je o 10 stopni po czym nacisne strzałke do przodu, to to autko zacznie sie przesówać do przodu po lini prostej ale już obróconej o te 10 stopni ?

ps. mam nadzieje że zrozumieliście :)

0

a nie lepiej TImage i wzory trygonometryczne??

0

Cyber, chciałbym zwrócić Ci uwagę... Odpowiadasz na większość postów nie mając zielonego pojęcia o czym mowa. Zastanów się następnym razem czy twoja odpowiedź nie wprowadzi w błąd pytającego.

A co do tematu :

Surface.DrawRotate. + F1

0

znalazłem w helphie taką procedurkę, ale nie za bardzo wiem co w niej wpisać :( byłbym wdzięczny jak by ktoś ją omówił, najlepiej z jakimś przykładzikiem.

procedure DrawRotate(Dest: TDirectDrawSurface; X, Y, Width, Height, PatternIndex: Integer; CenterX, CenterY: Double; Angle: Integer);

0

Nigdy nie używałem DelphiX, ale tutaj znaczenie większości widzę od razu:

Dest - wiadomo
X, Y, Width, Height - chyba też
PatternIndex - tu nie mam pewności, polecam zapoznać się z wyrazem "pattern" (mi się nie chce szukać słownika, ale to chyba coś w guście... hmmm... szablonu? maski?)
CenterX, CenterY - współrzędne punktu, wokół którego ma być obrócona grafika
Angle - kąt obrotu

0

Chciałbym tylko zaznaczyć że nasze "Angole" zawiera się w przedziale 0-255 a nie 0-360!. Dlatego specjalnie napisano funkcje sin256 i cos256.

0

Cyber, chciałbym zwrócić Ci uwagę... Odpowiadasz na większość postów nie mając zielonego pojęcia o czym mowa. Zastanów się następnym razem czy twoja odpowiedź nie wprowadzi w błąd pytającego.

Wiem, wiem :-D

po prostu daję alternatywne rozwiązanie, bo jak nie mogę zrobić czegoś w jeden sposób to próbuję w inny i zwykle wychodzi.

Ale masz rację. Jestem jeszcze młody i mało doświadczony, postaram się kontrolować :p

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1