Symulator lotu OpenGL

0

Powiedzmy ze mamy samolot i mozemy sie nim obracac ale jak sprowadzić kąty do glTranslateF
Powiedzmy ze mamy podane wektor prosty (w kotrym sie poruszamy), wektor prawy i wektor do góry teraz jak prawidłowo dla nich wyliczyc glTranslatef(kąt, os x, os y, os z); zeby model byl poprawnie wyswielony?

0

Możesz chyba związać sobie układ współrzędnych ze swoim samolotem i wtedy wyliczenie obrotu nie powinno stanowić problemu. Chyba, że Cie źle zrozumiałem.

0

chodzi o to ze samotol jest zwrocony prozdem do osi Z (wektor 0,0,1)

to jest kąt 270 stopni dla plaszczyzny XZ

z kolei gora jest zwrocona 270 dla plaszczyzny XY , ja mam wyliczone obroty ze by podawal mi wektory gora, porzd, prawy, tylko trzeba to jakos podpiac pod glTranslatef

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1