Witam szukam odpowiedniego algorytmu do mojego problemu.
Mam mapę w stylu:
Czerwona kropka to gracz który chce się dostać do punktu zielonego.
Białe kratki to pola po których można chodzić, brązowe pola to przeszkody na które nie można wejść. Przeszkód na mapie jest niewiele ok 10% brązowych kratek w stosunku do białych. Odcinek nie może się przecinać z brązową kratką.
Mapa ma bardzo dużą granulację tzn. każdy "kafelek" ma 32x32 piksele a gracz może poruszać się z dokładnością co do piksela z tym, że odcinkami o promieniu dajmy na to 20 pikseli w każdym kierunku (pierwszy krok można zrobić na dowolny pkt. pokazanego okręgu) fioletowe pkt. to miejsca w których jest zrobiony krok w stronę "mety" (długość ostatniego odcinka może być krótsza).
Szukam algorytmu, który może nie wytyczy mi idealnej najkrótszej drogi, ale zależy mi na szybkości jej wyznaczenia no i przede wszystkim aby gracz dotarł do wyznaczonego punktu. Jakby tego było mało po każdym kroku pkt. docelowy może okazjonalnie zmienić swoją pozycję też o jakiś odcinek. Nie mam pojęcia jak do tego podejść, które algorytmy wykluczyć od razu a które wziąć pod uwagę. Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenie z tego typu problemami będę wdzięczny za każdą wskazówkę.