Pytania dot.prostego programu typu TIMER

0

Witam,

Zamierzam napisać program (w C++ lub w Javie) który posłuży mi do odliczania czasu w grach - czyli tzw TIMER.
Program ma działać na następujących zasadach:
1) - reagować na naciśnięcie określonej kombinacji klawiszy (tzw HOT-KEYs)
2) - <ort>odmieżać </ort>określoną (wczęśniej na stałe ustaloną) ilość czasu, po której nastąpi:
3) - powiadomienie użytkownika o upływie czasu... .Powiadomienie użytkownika ma nastąpić za pomocą odtworzenia krótkiego pliku dźwiękowego (np. .wav).
4) - jenocześnie program powinien wyświetlać na bieżąco w trybie graficznym pozostałą ilość sekund jaka pozostała do zakończenia odliczania.

Timer ma działać (minimum) na systemie WindowsXP. Gra pod którą ma działać to Quake3 - wyświetlanie grafiki odbywa się za pomocą OpenGL.

ad.1. jak to zrobić?

ad.4. Program ma wyświetlać w trybie graficznym pozostałą ilość sekundy w postaci np. "xx". Wyświetlanie ma nastąpić na "tle" aplikacji pracującej w trybie OpenGL. Jak to zrobić?

Proszę o rady. Z resztą sobie na pewno poradzę. Program zamierzam napisać w C++ lub w Javie.

0

Nie napisałeś pod jakim systemem to ma działać. Zakładam, że Windows.
ad1
Moim zdaniem lepiej ten program napisać w C++. Wykrywanie wciśnięć klawiszy robi się prosto przez założenienie hooka na klawiaturę. W Javie do tego trzeba by użyć JNI.

0

Co do wyświetlania - szukaj pod hasłem "OpenGL hook".

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1