Chciałbym tylko dowiedzieć się w czym mogę pisać, by było to dość proste
Następny co myśli, że kodzenie jest proste jak spuszczenie uryny z kartofla...
czyli żebym nie wylądował na wstępie w głębokiej wodzie nie mając pojęcia o niczym
A czy Ty w ogóle kiedykolwiek pisałeś jakikolwiek program w jakimkolwiek języku...? Bo mi się wydaje, że nie; Gdyby było inaczej po prostu użyłbyś Google i znalazł tutoriale wraz z licznymi przykładami i uczyłbyś się zamiast pytać nas na forum; Jeśli nic wcześniej nie kodziłeś to stanowczo odradzam zabierania się za grę bez jakiejkolwiek wiedzy z dziedziny programowania; Każdy i każdemu to odradzi, bo to naprawdę jest zły pomysł; Wiele już odważnych było chcąc napisać nawet prostą grę i jak do tej pory żadnej ukończonej nie widziałem - zastanów się dlaczego;
a samo odpalenie okienka na ekranie będzie wymagało powiedzmy napisania 100, 200 linii kodu
OMG, Ty to chcesz pisać w asembler'ze...? W WinAPI o wiele mniej linii by to zajęło...
ale nie lepiej, kiedy mi ktoś z tego forum, kto pisze gry 2d po prostu powie, co jest dobre na początek? Każdy kiedyś zaczynał od prostych rzeczy i pamięta, czy to było dość łatwe do ogarnięcia, czy bardziej dla pro programistów z blizzarda.
No właśnie, w tym rzecz; Jeśli niewiele (lub nic) wiesz na temat programowania (gier w następnej kolejności) to nie zabieraj się za jej pisanie, bo szybko skończysz;
obrazek 1 mówi nam, że środek na ekranie ma pozycję X, Y zero i zero
a obrazek 2 to przykład, w okienku gry widzimy dwa kafelki renderowane, pierwszy ma pozycję XY -3, -3, a drugi 0, 0
Gdybyś poczytał dokumentację interesujących Cię silników to dowiedziałbyś się szybciej w jaki sposób przedstawiony jest układ współrzędnych;
no i zauważyłem, że w takim przypadku przesuwanie obrazkiem gracza będzie super proste bo każemy mu przemieszczać się o jeden punkt w jakąś stronę, jak ma iść w prawo to pozycja_gracza:= pozycja_gracza + 1 (dla X i wtedy Y nie ruszamy)
Faktycznie, tylko w tym przypadku tak się dzieje; A nie zauważyłeś, że "przesuwanie" gracza jest takie same dla dowolnego układu współrzędnych (2D)...? Nawet jeśli minusy na osi Y
są powyżej osi X
to wystarczy zmniejszać lub zwiększać odpowiednie wartości - ot cała historyja;
jednocześnie łatwo do tego zrobić kolizję przy grze zbudowanej z tiles (kafelek). Dla porównania gdybym miał w delphi rysować bez opengla wszystko na formie jako paint to musiałbym kafelek np. 16x16 pixeli rysować w trudniejszy sposób nie wspominając o obliczaniu kolizji, bo np. kafelek ściany narysowany byłby na pozycji XY od 160, 160 do pozycji 176, 176 (bo wysokość, szerokość trzeba doliczyć), ale to tak na szybko piszę bo nie zastanawiałem się nad tym wcale.
Kolejna część pt. "Gry kontrolkowe" - za to się tym bardziej nie zabieraj;
bardzo wasz prosiłbym o jakiś prosty sposób na stworzenie gry w delphi, widok z góry i gra z kafelek zbudowana.
A ja jak zwykle proponuję samemu podłubać przy tym i wykonać kilka testów by się tego dowiedzieć; Z góry zakładam, że mózg masz na swoim miejscu, stąd nie problem będzie zarys programu utworzyć sobie w głowie (pod warunkiem, że cos jednak umiesz z tego programowania);
Szczerze to wolałbym mieć gotowe okno z renderingiem, że tylko musiałbym sam sobie napisać, w którym miejscu jaki kafelek ma narysować, sam też sterowanie bym zrobił, kolizje i inne rzeczy
A to "okno z renderingiem" mamy za Ciebie wykonać...? Jak już zabierasz się za jakikolwiek program to napisz wszystko sam, a nie zwal czarną robotę na kogoś, a Tobie zostanie jedynie pikusiowate pierdółki napisać; Trudne rzeczy też trzeba się nauczyć rozwiązywać; To ma być w koncu Twój program, a nie zbiorowy; To Ty masz się nauczyć kodzenia, więc zacznij od początku - od silnika aplikacji;
ale czuję strach z niewiedzy, że gdybym miał mieć pusty kod i korzystać z directx, opengl lub czegoś innego, to musiałbym nawalić mnóstwo kodu na samo odpalenie okna na ekranie bez jakiejkolwiek grafiki i to mnie przeraża.
Przeraża Cię pisanie setek (tysięcy) linii kodu? A nie wiesz nawet jakie to przyjemne debugować taki program; Im więcej sprawnie działającego kodu napiszesz tym satysfakcja będzie większa; Ale jak masz zamiar sikać w portki no to nie wiem, czy programowanie jest Ci pisane...
Może to śmieszne, ale byłbym wtedy mega szczęśliwy z samego narysowania tych kafelek na ekranie.
No to zabieraj się za robotę, a nie za pisanie postów - ich nie skompilujesz;