Właśnie też tak coś mi się tliło w głowie. No dobra, to kompilacja. A co z debagowaniem? Debaguje w windzie, a potem jak już mam pewność, że wszystko działa, to kompiluję tak, jak napisałeś?
Jeżeli masz zdalną maszynę Linuksową, na której działa twoja aplikacja, to też możesz ją debugować - tylko musisz mieć dostęp przez SSH. Przejrzyj: https://blogs.msdn.microsoft.com/devops/2017/01/26/debugging-net-core-on-unix-over-ssh/
Jeszcze jedno - podaj mi jakiś link do dokumentacji, gdzie jest to wszystko opisane. Domyślam się, że chodzi o microsoft. Chodzi mi o jakąś dokumentację, gdzie są opisane te wszystkie linie poleceń.
Wszystkie możliwości polecenia dotnet masz tutaj, a sam deploy opisany jest tutaj.
A co w takim razie z mało już modnymi apkami winform? Czy je też tak można skompilować? Wydaje mi się, że chyba nie, bo to by nawet nie było zgodne z docs.microsoft.com i generalnie .net framework.
Nie do końca rozumiem to zdanie. Co to znaczy, że by nie było zgodne z .NET Framework?
Ale po kolei: istnieje coś takiego jak .NET Standard. Tenże standard zakłada, że istnieją i są dostępne pewne API. Obecnie .NET Core (który działa na wielu platformach) oraz .NET Framework (który działa tylko na Windows) implementują go, więc potrafią to samo. Ale myk jest taki, że .NET Framework implementuje .NET Standard, i do tego dokłada jeszcze trochę. Czyli tego .NET Standard możesz rozszerzać. I co ważniejsze - nie mówi obecnie nic na temat implementacji jakichkolwiek aplikacji graficznych.
Aplikacje WinForms możesz uruchomić pod Linuksem korzystając z Mono (które implementuje .NET Standard, ale zawiera też m.in. System.Windows.Forms). .NET Core nie zawiera obsługi aplikacji innych niż konsolowe (i ASP.NET, które też są konsolowe).
.NET Core nie obsługuje WinForms choćby z tego powodu, że są one bardzo związane z platformą Windows i przeniesienie ich na inne platformy wymagało by czasu i pracy - a cały WinForms jest już raczej uznawany za przestarzały, na rzecz WPF i UWP.