Napisze dokładnie o co mi chodzi z tą "niespójnością" i mam nadzieje że jakiś dobry człowiek mi i to wytłumaczy : D
-
sposób stworzenia przycisku:
w Qt Designer przeciągam Push Button na Form, przy pomocy sygnałów i slotów ustawiam żeby zamykał on okno.
-
sposób stworzenia przycisku
w mainwindow.h dodaje biblioteke QPushButton i:
QPushButton *button;
w mainwindow.cpp do konstruktora dodaje:
button = new QPushButton (tr("&Wciśnij mnie ;)"), this);
button->setGeometry(25, 15, 150, 75);
connect(button, SIGNAL(clicked()), qApp, SLOT(quit()));
czyli tworze przycisk i ustawiam żeby zamykał on okno ( swoja droga dlaczego qApp?)
w main.cpp nic nie zmieniam, tylko pokazuje się utworzone okno.
Podsumowanie i problem ( jaki widze ) :
W okienku mam dwa przyciski, jeden stworzony w jeden sposób drugi stworzony w drugi sposób, oba robią to samo ( zamykają okno ).
problem :
w Qt Designer widze jeden przycisk, w kodzie widze jeden przycisk, i jest to dla mnie nie logiczne, że to co jest w kodzie/ co wyswietla sie na Qt Designer nie odpowiada temu co się na prawdę dzieje( tutaj i tutaj brakuje "kompletnego" dzialania programu). Co prawda jest tam :
ui->setupUi(this);
ale w kodzie nie widzę co tam tak na prawde jest.
Wg mnie powinno być tak że jak stworze przycisk w kodzie, to pojawia się on w Qt Designer, a jak stworze przycisk w Qt Designer to automatycznie tworzy się kod odpowiedzialny za przycisk. Czy to by nie było logiczne ? Mam nadzieje że ktoś mi pomoże wskazać mój błąd w rozumowaniu : )