Case
case - słowo kluczowe języka C#
Słowo kluczowe definiuje etykietę w instrukcji warunkowej Switch. Stanowi więc niedłączony element owej instrukcji. Po słowie kluczowym case musi znaleźć się porównywana wartość.
Przykładowo:
switch (Foo)
{
case "Bar":
case "Foo":
// kod 1
break;
case "Smth":
// kod 2
break;
}
Jeżeli zmienna Foo posiada wartość Foo
lub Bar
, wykonany zostanie kod nr 1. Jeżeli natomiast posiada wartość Smth
, wykonany zostanie kod drugi.
Zwróć uwagę na instrukcję Break która musi znaleźć się na końcu bloku case
. Gwarantuje to opuszczenie instrukcji warunkowej po osiągnięciu żądanego warunku.
Zobacz też:
a moim zdaniem nie trzeba sie powtarzać, case i default to tylko części switcha który jest juz w miarę dokładnie omówiony.. a o try catch finally tez nie ma co się rozpisywac bo są one omówione przy wyjątkach.. ale jak chcesz to rozwin to :>
imho zdecydowanie należy to rozwinąć, mały przykład, etc