wprowadzanie liczby z duzego zakresu na ekranie dotykowym

0

Pisze sobie gierke i tutaj zagwozdka - w jaki sposob dac uzytkownikowi mozliwosc wygodnego wyboru liczby z duzego zakresu (powiedzmy 0 - 100000000 (100 M), chodzi o ustalanie ceny niektorych przedmiotow) ?

Pomysly ktore rozwazalem:

Slider - nie da sie tego zrobic precyzyjnie.
Slider w kole (nie wiem jak to nazwac) - nawet jak sie doda przyciski +/- to i tak ciezko o precyzje
Wyswietlenie klawiatury - niewygodne
Guziki do zmiany w okreslonym przedziale (+100M +10M +1M +100K +10K +1K +100 +10 +1) -> nieprzejrzyste :)

0

Kiedyś się też nad tym głowiono i wprowadzono denominację :D

0

Klawiatura będzie chyba najrozsądniejszym wyborem. A czy niewygodna? Wolałbym sam wpisywać konkretną cenę niż dusić x razy +/-

0

Co nazywasz wyświetlaniem klawiatury, wyświetlenie 10 przycisków (0-9)? To jest rzeczywiście niewygodne. Ja bym dał pole tekstowe, do którego można wpisać liczbę.

0

Guziki do zmiany sa spoko, często jest to rozwiązane tak, że jest jedna / dwie pary guzików i wraz z czasem przytrzymania zwieksza sie predkość przeskoku liczb - w ten sposób masz i precyzję i prosty interfejs.

0

guziki do ceny? nah.

zakres jest ogromny, a trzymanie 5 sekund jednego guzika, drugiego 3 sekundy + tapnięcie ostatniego 27 razy jest zdecydowanie niewygodne

a to i tak daje 6 guzików (+ i -), więc już sporo, a wciąż to jest mało wygodna ilość dla takiego zakresu.

zrób zwykłego inputa

0

Przyrost może się zwiększać z długością tapnięcia. Nie znam dokładnie API androida, ale z pewnością można uzależnić o ile wzrasta wartość od długości trzymania buttona jakąś funkcją nie-liniową.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1