Tworzenie Gry internetowej typu Ogame (sprawa poważna)!

0

A wiec tak moi drodzy mam team'a 6 osobowego (ze mną)
chcemy stworzyć gre Rozbudowowaną. ale nie to że chcemy bo chce to pewnie wiele osób my sie już <ort>po prostu </ort>mamy zamiar <ort>Od razu </ort>zabrać za to Jest nas 6 wiec sprawa jest powazna i sadzyimy że nam sie uda i tu własnie prosze was o pomoc.

Chodzi o to że wiemy że <ort>na razie </ort>nie umiemy za dużo (to jest nasz problem :P ) ale każdy już coś umie a nasze doświadczenie opiera sie na tworzeniu otsów do Tibii - (pewnie cześć wie <ort>oco </ort>chodzi.
Nie wiemy do końca jak ma to wyglądać. żeby wszytko chodziło 24h żeby sie staty zmieniały <ort>itak </ort>dalelej (<ort>miej </ort>wiecej tylko :P )
Domyślam sie że każdemu nowemu graczowi trzeba bedzie zrobić plik *.html2 na hoście (własnie nie wiem czy po prostu na kompie) <ort>noi </ort>ingerować <ort>po prostu</ort> w jego <ort>nie zbyt</ort> ort! kilka cyferek :P
Oczywiście chodzi tu o jezyki jak HTML i PHP - zgadza sie ?

ja osobiście mało miałem z tym styczności (bawiłem sie głownie delphi)

Lecz sie tak zastanawiamy czy jest może już mniej wiecej gotowy silnik do tworzenia takiej gry ? Jeśli tak bylibyśmy nawet <ort>wstanie </ort>go kupić "za kilka groszy ":P

Wiemy że bedziemy musieli dużo poświeci na nauke ale jesteśmy pewni że nam sie uda i mam nadzieje że odpiszecie (głównie jak to powinno wyglądać albo jakiś ładny maker do tego)

PS. Prosze nie pisać postów typu ... nie buduj kolejnej gry czy <ort>niezabieraj </ort>sie za coś jak nie umiesz. Błagam po prostu o odpowiedzi specjalistów :)

ort! czekał:) [/i][/b] ps2: nie odsyłajcie mnie na google bo uwierzcie że dużo już szukałem i <ort>nie mało </ort>sie już dowiedziałem (na którymś temacie na forum też coś takiego było ale nie było żadnej ort! odpowiedzi ort! odesłanie do vallheru -gdzie już nic nie znalażłem :P i jeśli chodzi o serwer [hostniing] troche już czytałem o tym ale ile na początku bedzie nam <ort> ijak</ort> potrzebny i jak wygląda ort! czego ort! na tańszy ort!

a i jeszcze jedno

Na wielu grach tego typu <ort>pisze </ort>że są ort! współpracując z bazą MySql- nikt z nas za wiele <ort>nie stety</ort> o tym jezyku nie <ort>wieele </ort>wiemy wiec na czym to polega (ta ort!)

Prosze wszytkich o <ort>co kolwiek</ort> każda KAŻDA [!!!] uwaga bedzie bardzo mile widzana :-) </delphi>

0
  1. PHP niezbędne + prawdopodobnie AJAX
  2. Nie wyobrażam sobie takiej gry bez duuuuużej bazy danych. Tutaj właśnie wkracza MySQL. Bo chyba nie chcesz tworzyć dla każdego gracza osobnego pliku na serwerze...
  3. Jeśli chodzi o serwer, to delikatnie rzecz ujmując będzie was hosting kosztował i to niemało. Plus do tego wszystko co musisz zapisać w bazie a dysk na serwerku zajmuje - czyli powierzchnia dyskowa i transfer.

Reasumując: Podziwiam i życzę powodzenia. Jednakże WIELE pracy przed wami.

0

Perełka! Proponuje zapoznać się z następującymi pojęciami:

  • Programowanie
  • Server-Side
  • Baza Danych
  • Algorytm
  • Ortografia

Gdy opanujesz powyższe, możesz brać się za pisanie gry. Ta odpowiedź jest jak najbardziej poważna i konkretna.

//"</delphi>" na końcu wieńczy dzieło :D - M

0

Widzę że mamy tutaj zapaleńców! Chłopaki,<ort>przede wszystkim </ort>aby napisać taką gre trzeba mieć naprawdę dużą wiedzę programistyczną! PHP, Obsługa MySQL'a czy innej bazy to naprawdę mało!
Gra typu OGAME dzieje sie w czasie rzeczywitym i php jest tylko malutkim dodatkiem do wielkiego silnika który obsługuje całą mase polecen.

0

musicie zapoznac sie z:
-jezyk polski - ortografia, pojecia typu "slomiany zapal", "porywac sie z motyka na ksiezyc"
-jezyk angielski
-"kodzenie" w jezykach programowania - jakies jezyki typu Pascal, te twoje Delphi i inne bajery
-programowanie - IO, praca w grupie - CVS, Subversion etc
-i teraz to co do samej gry:

  • W3C - jakies tam HTML/XHTML CSS JS
  • server-side - no PHP, bo to popularne
  • AJAX sie przyda

wiecej nie chce mi sie wymyslac.... z reszta i po co? sory, ale wiem, ze wam sie nie uda.

0

Hmm, a ile jestescie w stanie zaplacic za ten silnik (ew gotowa gre)? Najlepiej odpowiedz na PW :)

kujawiak napisał(a)

Gra typu OGAME dzieje sie w czasie rzeczywitym i php jest tylko malutkim dodatkiem do wielkiego silnika który obsługuje całą mase polecen.

OGame nie jest w czasie rzeczywistym, a przynajmniej nie wyglada/nie musi, wszystkie te prymitywne rzeczy jakie sie tam dzieja da sie opisac analitycznie, co za tym idzie mozesz sobie updatowac swiat kiedy chcesz (tj kiedy ci to potrzebne). Podobnie jest w "prawdziwych" grach (to jest 3d i te sprawy - jak np eve), wiekszosc rzeczy (jak np ruch statku) opisuje sie analitycznie (tu np bezierami).

0

Wolverine, masz właściwie rację, ale w przypadku tak dużego serwisu jak ogame raczej postawili własny silnik - spójność danych można załatwić transakcjami, ale wydajności nie bardzo ;)

0

Watpie, zobacz na tego OGame, oni nawet Ajaxa fajnie nie potrafia wykorzystac (a przynajmniej tak bylo jak ostatnio w to gralem - rok temu?) :)

0
Karolaq napisał(a)

"porywac sie z motyka na ksiezyc"
To jest lepsze niż </delphi>
[rotfl]

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0