Zadanie 1:
Napisz program sprawdzający, czy z trzech odcinków o podanej przez użytkownika długości da się zbudować trójkąt.
Przykład działania:
Podaj długości boków trójkąta:
Pierwszy: 2
Drugi: 4
Trzeci: 5
Z odcinków o długościach 2, 4, 5 można zbudować trójkąt.
Zadanie 2:
Napisz program, który spośród podanych przez użytkownika trzech liczb rzeczywistych znajdzie wartość minimalną oraz
maksymalną.
Przykład działania:
Podaj liczbę nr 1: 3
Podaj liczbę nr 2: 5
Podaj liczbę nr 3: 2
Liczba minimalna: 2
Liczba maksymalna: 5
Zadanie 3:
Napisz program, który w zależności od wartości współrzędnych punktu w dwuwymiarowej przestrzeni wygeneruje jeden z
następujących komunikatów:
- punkt leży na jednej z osi,
- punkt leży w I ćwiartce układu współrzędnych,
- punkt leży w II ćwiartce układu współrzędnych,
- punkt leży w III ćwiartce układu współrzędnych,
- punkt leży w IV ćwiartce układu współrzędnych.
Zadanie 4:
Napisz program, który sprawdzi, czy trzy podane liczby zostały podane od wartości najmniejszej do największej.
Przykład działania:
Podaj pierwszą liczbę: 5
Podaj drugą liczbę: 2
Podaj trzecią liczbę: 4
Liczby nie zostały podane w kolejności od najmniejszej do największej.
Zadanie 5:
Napisz program, który w zależności od wyboru użytkownika oblicza albo pole koła albo obwód koła. Skorzystaj ze stałej pi
zdefiniowanej w module math.
Przykład działania:
Podaj promień koła: 10.4
o – obwód koła
p – pole koła
Twój wybór: o
Obwód koła o promieniu 10.40 wynosi 63.312.