Gra 2d/3d online w pythonie, pytanie do was

0

Hej. Czy da się zrobić grę taką jak metin2, league of legends, margonem, tobia tylko w pythonie? Pomijam bazę, pisanie questów bo to już inny język, chodzi mi o same source gry, czyli source klienta, serwera. Taki metin ma source w c++ a ustawienia klienta, nie mylić z source, ma w pythonie.

Czy taka gra dobrze na pythonie by chodziła patrząc na współczesne komputery np. za 2 tyś zł ?

To jest gra online

0

Pewnie można, ale po co? Python jest zwykle strasznie powolny.

Nie lepiej się nauczyć szybszego języka? (inb4: "Python też może być szybki, to nie język jest wolny, tylko interpreter" itp.).

3

Zaczynasz ze złej strony. Zanim nauczysz się jakiekolwiek technologii na tyle, żeby napisać w niej cokolwiek przypominającego grę online to zdążysz się nauczyć innego języka, który być może będzie bardziej do tego pasował. Wybieranie technologii teraz, bo wydaje Ci się, że napiszesz kiedyś (i to bardziej za kilka lat) klona LoLa czy innego WoTa na wszystkie platformy jest bezsensowne. Tym bardziej, że możemy się założyć, ale nigdy tej gry nie napiszesz, bo to nie jest robota dla jednej czy dwóch osób.

Jak chcesz gry pisać to weź Unity (C#) albo Unreal Engine (C++).

1

Ogólnie to na początku lepiej napisać w czymkolwiek jakąś grę i później się zastanawiać, czy to odpowiednia technologia.

1

Tak jak piszą poprzednicy. Najpierw napisz Snake, Tetris, Arkanoid, itd.
To tak jak np. zadania z matmy. Najpierw ćwiczysz dodawanie dwóch liczb całkowitych, a dopiero potem dodawanie wielomianów.


mcki25 napisał(a):

Pomijam bazę, pisanie questów bo to już inny język

Questy i backend też możesz postawić w Pythonie.


Disney postawił grę Piraci z Karaibów w silniku Panda 3D, który współgra z Pythonem ;)
https://www.panda3d.org/
https://en.wikipedia.org/wiki/Pirates_of_the_Caribbean_Online
Oczywiście to dawne dzieje, ale dało się ;)

1

Jeśli mówisz o Margonem, to jak zaczynałem się uczyć, postawiłem sobie za cel napisać klona i coś tam z tego wyszło, ale po czasie wyszedł brak wiedzy. Pisane w Typescripcie, a reszta bibliotek w tytule filmu.

0

Jeżeli robisz grę po to żeby się bardziej nauczyć języka to obojętnie co wybierzesz, jak chcesz coś fajnego stworzyć pod graczy to dopasuj technologie do rodzaju gry
C# - unity
C++ - unreal/godot
Nie musisz w tych technologiach pisać, dobrym przykładem jest Minecraft który został napisany w javie, doki doki w pythonie i jeszcze jakieś inne... Ale nie wiem czy warto iść pod górkę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1