Cześć!
Od jakiegoś czasu piszę grę w pythonie z wykorzystaniem biblioteki pygame.
Z racji tego, że jest to gra click & point, oparłem się na scenach.
Każda scena to jedna pętla while w której znajduje się element gry np. tekst, zadanie, egzamin, gra zręcznościowa itd.
Wyjście z funkcji/sceny (pętli) jest na dwa sposoby:
- Po kliknięciu myszką w wybrane pole np. 'Dalej', gra przechodzi do kolejnej funkcji (pętli)
- Po kliknięciu myszkę w pole 'Cofnij', gra wychodzi z pętli (jest break) i wraca do poprzedniej funkcji
Przykład:
def start():
if click dalej_img:
scena1()
if click cofnij_img:
break
def scena1():
if click dalej_img:
scena2()
if click cofnij_img:
break # <--- i wracam do sceny start()
No i tu pytanie. Mam w takim 1 pliku, bardzo dużo takich funkcji ze scenami a gra zajmuje mi już ponad 8000 wierszy kodu, bo wchodzą do tego zmienne (ponad 500) przechowujące grafiki (małe, duże, jpg, png) oraz dźwięki.
Czy w jakiś sposób wpływa to na ilość procesów wykonywanych rzez procesor? (1 wielki plik)
Czy warto jest dzielić kod na wiele modułów, czy nie ma to żadnego wpływu?