Sterowanie myszką - klawiszami

0

Kod jest napisany pod sterowanie myszką - lewy, prawy przycisk. Kiedy kliknę to na ekranie nie ma żadnego efektu i statek się nie przesuwa. Moglibyście powiedzieć jak to zmienić i gdzie popełniłem błąd ? Kod wygląda na dobrze napisany ? Mam touchpad i myszkę bezprzewodową, na myszce nie działa i na touchpadzie też nie działa. Może trzeba coś w ustawieniach systemu pokombinować?

główny plik, który uruchamia całą aplikację i zarządza modułami - alien_invasion.py


```import pygame

class Ship():
    def __init__(self, ai_settings, screen):
        """Inicjalizacja statku kosmicznegi i jego położenie początkowe"""
        self.screen = screen
        self.ai_settings = ai_settings

        self.image = pygame.image.load('images/ship.png')
        self.rect = self.image.get_rect()
        self.screen_rect = screen.get_rect()

        self.rect.centerx = self.screen_rect.centerx
        self.rect.bottom = self.screen_rect.bottom

        self.moving_right = False
        self.moving_left = False

        self.center = float(self.rect.centerx)








## Kod odpowiedzialny w głównej mierze za sterowanie - game_functions.py








import sys
import pygame

def check_events(ship):


    for event in pygame.event.get():
        if event.type == pygame.QUIT:
            sys.exit()

        elif event.type == pygame.KEYDOWN:
            if event.key == pygame.K_RIGHT:
                ship.moving_right = True
            elif event.key == pygame.K_LEFT:
                 ship.moving_left = True

        elif event.type == pygame.KEYUP :
            if event.key == pygame.K_RIGHT:
                ship.moving_right = False
            elif event.key == pygame.K_LEFT:
                ship.moving_left = False




def update_screen(ai_settings, screen, ship):
    """Uaktualnienie obrazów na ekranie i przejście do nowego ekranu"""
    screen.fill(ai_settings.bg_color)
    ship.blitme()

    pygame.display.flip()









## Kod odpowiedzialny za nasz statek - ship.py








import pygame

class Ship():
    def __init__(self, ai_settings, screen):
        """Inicjalizacja statku kosmicznegi i jego położenie początkowe"""
        self.screen = screen
        self.ai_settings = ai_settings

        self.image = pygame.image.load('images/ship.png')
        self.rect = self.image.get_rect()
        self.screen_rect = screen.get_rect()

        self.rect.centerx = self.screen_rect.centerx
        self.rect.bottom = self.screen_rect.bottom

        self.moving_right = False
        self.moving_left = False

        self.center = float(self.rect.centerx)


    def blitme(self):
        """Wyświetlenie statku kosmicznego w jego aktualnym położeniu"""
        self.screen.blit(self.image, self.rect)

    def update(self):
        """Uaktualnienie położenia statku na podstawie opcji wskazującej na jego ruch."""

        if self.moving_right and self.rect.right < self.screen_rect.right:
            self.center += self.ai_settings.ship_speed_factor
        if self.moving_left and self.rect.left > 0:
            self.center -= self.ai_settings.ship_speed_factor

        self.rect.centerx = self.center
0

Hm, a gdzie jest wywoływana metoda update? Poza tym chyba trzeba by poprawić prezentowany kod, bo na początku coś się chyba źle wkleiło ;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1