Kod jest napisany pod sterowanie myszką - lewy, prawy przycisk. Kiedy kliknę to na ekranie nie ma żadnego efektu i statek się nie przesuwa. Moglibyście powiedzieć jak to zmienić i gdzie popełniłem błąd ? Kod wygląda na dobrze napisany ? Mam touchpad i myszkę bezprzewodową, na myszce nie działa i na touchpadzie też nie działa. Może trzeba coś w ustawieniach systemu pokombinować?
główny plik, który uruchamia całą aplikację i zarządza modułami - alien_invasion.py
```import pygame
class Ship():
def __init__(self, ai_settings, screen):
"""Inicjalizacja statku kosmicznegi i jego położenie początkowe"""
self.screen = screen
self.ai_settings = ai_settings
self.image = pygame.image.load('images/ship.png')
self.rect = self.image.get_rect()
self.screen_rect = screen.get_rect()
self.rect.centerx = self.screen_rect.centerx
self.rect.bottom = self.screen_rect.bottom
self.moving_right = False
self.moving_left = False
self.center = float(self.rect.centerx)
## Kod odpowiedzialny w głównej mierze za sterowanie - game_functions.py
import sys
import pygame
def check_events(ship):
for event in pygame.event.get():
if event.type == pygame.QUIT:
sys.exit()
elif event.type == pygame.KEYDOWN:
if event.key == pygame.K_RIGHT:
ship.moving_right = True
elif event.key == pygame.K_LEFT:
ship.moving_left = True
elif event.type == pygame.KEYUP :
if event.key == pygame.K_RIGHT:
ship.moving_right = False
elif event.key == pygame.K_LEFT:
ship.moving_left = False
def update_screen(ai_settings, screen, ship):
"""Uaktualnienie obrazów na ekranie i przejście do nowego ekranu"""
screen.fill(ai_settings.bg_color)
ship.blitme()
pygame.display.flip()
## Kod odpowiedzialny za nasz statek - ship.py
import pygame
class Ship():
def __init__(self, ai_settings, screen):
"""Inicjalizacja statku kosmicznegi i jego położenie początkowe"""
self.screen = screen
self.ai_settings = ai_settings
self.image = pygame.image.load('images/ship.png')
self.rect = self.image.get_rect()
self.screen_rect = screen.get_rect()
self.rect.centerx = self.screen_rect.centerx
self.rect.bottom = self.screen_rect.bottom
self.moving_right = False
self.moving_left = False
self.center = float(self.rect.centerx)
def blitme(self):
"""Wyświetlenie statku kosmicznego w jego aktualnym położeniu"""
self.screen.blit(self.image, self.rect)
def update(self):
"""Uaktualnienie położenia statku na podstawie opcji wskazującej na jego ruch."""
if self.moving_right and self.rect.right < self.screen_rect.right:
self.center += self.ai_settings.ship_speed_factor
if self.moving_left and self.rect.left > 0:
self.center -= self.ai_settings.ship_speed_factor
self.rect.centerx = self.center